کد خبر : 1993
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۸ - ۴:۲۰
-

مرکز آموزش مجازی قرآن در سمنان افتتاح شد

حجت‌الاسلام عرفانی گفت: با هدف اشاعه فرهنگ قرآنی، مرکز آموزش مجازی قرآن در شهرستان سمنان راه‌اندازی شده است. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، حجت‌الاسلام «روح‌الله عرفانی» گفت: در راستای افزایش سطح کیفی اجرای طرح حفظ در استان، اوقاف و امور خیریه، مرکز آموزش مجازی و ستاد حفظ استان  را در شهرستان سمنان  راه اندازی کرده

حجت‌الاسلام عرفانی گفت: با هدف اشاعه فرهنگ قرآنی، مرکز آموزش مجازی قرآن در شهرستان سمنان راه‌اندازی شده است.
به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،

حجت‌الاسلام «روح‌الله عرفانی» گفت: در راستای افزایش سطح کیفی اجرای طرح حفظ در استان، اوقاف و امور خیریه، مرکز آموزش مجازی و ستاد حفظ استان  را در شهرستان سمنان  راه اندازی کرده است همچنین شاهد افتتاح ستاد حفظ قرآن در دامغان طی یک سال گذشته بوده‌ایم.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تشکیل مجمع داوران استان و شهرستان‌ها را یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده در سال گذشته عنوان کرد و گفت: با دوره‌های آموزشی برگزارشده چند داور استانی توسط سازمان اوقاف به‌عنوان داوران کشوری انتخاب‌ و در برخی از مسابقات به قضاوت پرداختند.

وی افزود: کمیته انضباطی و فنی داوران و مسابقات قرآن استان با حضور داوران و پیشکسوتان در مسابقات استانی قرآن کریم نیز در سال جاری تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام عرفانی نظارت و داوری در برگزاری مسابقات استانی جهاد کشاورزی، داوری مسابقات آموزش‌ و پرورش، همکاری در برگزاری مسابقات و تأمین داوران برخی از ارگان‌ها، برگزاری کمیته تخصصی نظارت و انضباطی داوران، مشارکت در برگزاری مسابقات قرآن حراست‌های استان سمنان را از دیگر اقدامات اوقاف دانست.

پنج وقف جدید در شهرستان سمنان ثبت شد

حجت‌الاسلام «رضا نفری» نیز ضمن بیان اینکه سه قطعه زمین کشاورزی به ارزش ۷۰ میلیون ریال و دو قطعه زمین به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در سمنان وقف شدند، تأکید کرد: اجرای طرح مهر تندرستی، هزینه‌های موکب اربعین و اجرای طرح پیوند آسمانی در زمره نیات موقوفات سه‌گانه نخست است.

رئیس اداره اوقاف سمنان بابیان اینکه دو وقف اخیر نیز برای انجام فعالیت‌های قرآنی و اجرای طرح مهر تحصیلی هستند، افزود: کاربرد موقوفات جدید به‌خصوص در حوزه جوانان، فعالیت‌های تحصیلی و قرآنی تحسین‌برانگیز است.

وی با اشاره به اینکه وقف امروزه در جامعه ما کاربردهای فراوان دارد، ابراز کرد: هر کس با هراندازه توان مالی می‌تواند نسبت به مشارکت در ایجاد موقوفات همکاری کند.

حجت‌الاسلام نفری بابیان اینکه می‌بایست موقوفات را به سمت نیات کاربردی و نیاز جامعه سوق داد، گفت: کارهای خیر زیادی به‌واسطه همین وقف و موقوفات در حال انجام است که از آن جمله می‌توان به مقوله بهداشت، درمان، فعالیت‌های آموزشی، قرآنی و … اشاره کرد.

قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی

حجت‌الاسلام «محمدرضا بخشی» نیز از خدمت‌رسانی به زائران امام رضا (ع) در ایستگاه قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی مسجد بین‌راهی امام خمینی (ره) شاهرود به همت هیئت‌امنای بقاع متبرکه شهر بسطام خبر داد و گفت: این موکب برای خدمت‌رسانی به زائران برپا شده و تا پایان ماه صفر به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

رئیس اوقاف و امور خیریه بسطام با اشاره به اینکه در این موکب هرروز هیئت‌امنای یکی از امامزادگان منطقه بسطام خدمات ارائه می‌کنند، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده امروز با همکاری هیئت‌امنای امامزاده ابراهیم (ع) و خیرین شهر مجن در سه وعده غذایی پیش‌بینی‌شده که صبحانه و نهار بین زائران توزیع شده و امشب نیز از زائران به‌صرف شام پذیرایی خواهد شد.

وی گفت: در موکب قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی منطقه بسطام در وعده صبحانه از حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر و در وعده‌های ناهار و شام نیز از حدود یگ‌هزار و ۲۰۰ نفر پذیرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام بخشی عنوان کرد: از زمان شروع فعالیت موکب تا پایان خدمت‌رسانی از زائران با توزیع میان وعده از قبیل سیب‌درختی، چای، نان قندی، لبو و سایر تنقلات که باهمت خیرین و خادمان موکب تهیه می‌شود، پذیرایی خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.