کد خبر : 17940
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
-

٧٠ درصد تصادفات جاده‌ای کشور در محور حرم تا حرم رخ می‌دهد

٧٠ درصد تصادفات جاده‌ای کشور در محور حرم تا حرم رخ می‌دهد
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: ۷۰ درصد تصادفات در محور ارتباطی حرم‌ به حرم در کشور رخ می‌دهد که بخشی از آن از استان سمنان عبور می‌کند.؛

به گزارش ندای مردم دو استان ،حمیدرضا شهرکی در هجدهمین نشست شورای راهبردی تصادفات استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: سال ۱۴۰۲ ضرورت دارد از ظرفیت تسهیلات تبصره ۱۸ به بهترین شکل ممکن برای کاهش تصادفات استفاده شود.

وی تاکید کرد: بنا داریم‌ در استان‌های هدف بازدیدهای کارشناسی صورت گیرد و با برگزاری نشست راهبری تصادفات، با هم‌افزایی و به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها، مباحث رسیدگی شود.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بیان کرد: از ظرفیت دوربین‌های هوشمند باید برای مدیریت و نظارت بر راه ها به بهترین شکل ممکن‌ استفاده شود.

سرعت بالای خودروها معضل تردد جاده‌های استان سمنان

وی ابراز داشت: استان سمنان رتبه نخست برگزاری منظم نشست‌های شورای راهبری تصادفات راه‌ها را در راستای بهبود امور در این حوزه در کشور دارد.

شهرکی ثانوی با اشاره به اینکه سرعت بالا در راه‌ها، امروز یک‌ معضل جدی در بحث ایمنی راه های استان است، گفت: مطالعه دقیق، کامل و کاربردی در این زمینه در راستای به کارگیری اقدام درست در دست انجام‌ است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تاکید کرد: میانگین‌ سرعت در راه های استان سمنان ۱۰ کیلومتر بر ساعت از میانگین کشوری بالاتر است که با توجه به حجم تردد بالا در راههای استان به خصوص محور حرم به حرم قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه در بحث شیب راه های‌ موجود در استان سمنان اقدام‌های جدی برای ایمن سازی از طریق تعبیه راه فرار، باید صورت پذیرد تا بتوان تلفات ناشی از واژگونی را کاهش یاید، افزود: عملیات خاکی و ایجاد بستر سکوی نماز در پارکینگ هایی که رمپ ورود و خروج مناسب دارند در راه های استان به منظور توقف و کاهش خستگی رانندگان، اجرایی خواهد شد.

وی یادآور شد: مشخص کردن و معرفی مکان های گردشگری از طریق ساماندهی تابلوهای اختصاصی این حوزه در راه‌های استان انجام خواهد شد.

مشکل سرعت بالای خودروها و خسته‌کننده بودن جاده‌های سمنان

رییس پلیس راه کشور نیز در این نشست گفت: پس از ۱۰ سال برای اولین بار جلسه شورای راهبری تصادفات کشور به ریاست شخص رییس جمهور برگزار شد.

سردار حسن مومنی ادامه داد: از ابتدای سال ١۴٠١ تا پایان مهر، جان‌باختگان تصادفات در استان سمنان افزایش ۶۰ درصدی داشت.

وی با اشاره به کاهش هشت درصدی جانباختگان بر اثر تصادفات در شهریور امسال در استان، ابراز داشت: این مساله نشان از حساسیت استاندار سمنان و پای کار بودن دستگاه‌های اجرایی استان بود.

سردار مومنی گفت: از لحاظ بصری جاده های استان سمنان فاقد جذابیت است و باعث خستگی و خواب‌آلودگی و واژگونی وسایل نقلیه می‌شود.

وی گفت: بالا بودن میانگین سرعت در راه‌های استان سمنان نسبت به میانگین کشوری، شدت تصادفات در راه‌های استان را افزایش داده است.

رییس پلیس راه کشور ایجاد استراحتگاه های بین راهی را به منظور کاهش تصادفات در راه‌های استان سمنان را ضروری برشمرد و گفت: محورهای پرخطر در استان‌ مشخص است، این موارد باید در اولویت اقدامات شورای راهبری تصادفات استان به منظور ایمن‌سازی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت استان سمنان در قالب مشارکت‌های اجتماعی برای ایمن‌سازی راه‌های استان به بهترین شکل‌ ممکن‌ استفاده شود، اضافه کرد: ساماندهی پلیس راه های استان به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

رییس پلیس راه کشور تاکید کرد: طرح زمستانه پلیس در راه ها، از ۲۳ آذر سال جاری در سطح کشور آغاز و اجرایی خواهد شد.

میزان بالای تصادفات در محورهای سمنان قابل قبول نیست

استاندار سمنان هم در این نشست گفت: نشست‌های شورای راهبری تصادفات استان باید ۲ هفته یکبار با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی استان برگزار شود.

سیدمحمدرضا هاشمی تاکید کرد: میزان بالای تصادفات در راه‌های استان قابل قبول نیست و باید تمامی امکانات استان را برای کاهش میزان تصادفات به کار گیریم.

طرح زمستانه پلیس راه کشور از بیست و سوم آذر ۱۴۰۱ آغاز می‌شود.

بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و بیش از یک‌هزار هزار کیلومتر راه روستایی در استان سمنان وجود دارد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 3
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آرمین چهارشنبه , 23 آذر 1401 - 13:37

آنچه وجودندارد فرهنگ رانندگی هست

معصومی چهارشنبه , 23 آذر 1401 - 13:39

چرا کنترل سختگیری نمی کنند
سلام

ebrahim1401 پنجشنبه , 28 اردیبهشت 1402 - 10:42

سلام ممنون