کد خبر : 18016
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
-

بیاییدباهم شب یلدا را برای کسانی که گرفتار هستند،کوتاهتر کنیم/مواظب یلدای همسایه باشیم!

بیاییدباهم شب یلدا را برای کسانی که گرفتار هستند،کوتاهتر کنیم/مواظب یلدای همسایه باشیم!
ابراهیم پورتقی فعال اجتماعی و رسانه ی در یادداشتی گفت:بیایید  باهم شب یلدا را برای کسانی که گرفتار هستند،کوتاهتر کنیم/مواظب یلدای همسایه باشیم!؛

به گزارش ندای مردم در این یاداشت آمده است،در این یاداشت آمده است تفاوت شب یلدا با دیگر شب ها یک دقیقه، بیشتر از شب های دیگر نیست. لازم است همین شب حتی برای یک دقیقه هم که شده کمی نگاه خود را فراتر از این سفره‌های رنگارنگ ببریم و ازلذت‌های لحظه‌ای و شکمی گذر کنیم و به دنبال سیراب کردن تفکر خود باشیم تا در آینده نزدیک دچار فروپاشی‌های معنوی و اجتماعی نشویم.
باید گفت بیایید مواظب شب یلدای همسایه و مردم این شهر باشیم که ما باعث تلخ شدن آن نشویم.

از همه این‌ها که بگذریم چندسالی است که نمایش ترکیب‌های مختلف شب یلدا در فضاهای مجازی به یکی از معضلات تبدیل شده است و از هفته های قبل همه به دنبال چیدن بهترین سفره شب یلدا هستند. شاید قابل باور نباشد اما خیلی‌ها از یکی دو ماه قبل از شب یلدا کلاس‌های چیدمان و سفره آرایی را در برنامه‌های خود قرار می‌دهند که نکند شب یلدا عکس ‌های سفره‌شان از فلان فامیل و فلان دوست‌شان زشت‌تر باشد. از فعالان اینستاگرامی که نگویم. شب یلدا که می شود صفحاتشان پر می شود که دیزاین ها، تیپ ها و استایل های یلدایی که چشم نواز و توی سفره های‌شان از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود.

نباید اجازه داد که  آداب و رسوم‌خوش بلندترین شب سال به مهمانی‌های تجملاتی تغییر شکل دهد و ماهیت اصلی خود را از دست بدهد زیرا در این صورت است که بسیاری از خانواده‌های فقیر سعی می‌کنند به خاطر نداری و غصه نخوردن کودکانشان این شب را از دفتر روزگار خود حذف کنند.
ما نباید فراموش کنیم که همه لذت شب یلدا در کنار هم بودن و رسم زیبای حافظ‌ خوانی و فال گرفتن و دورهم بودن و سادگی و صمیمیت‌ بود که آن را حفظ کرده و در گذر روزگار از اذهان نزدوده است.

خــدایا مرا مسبب شکستن دلی قرار نده

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.