کد خبر : 18337
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
-

148اسب در هفته دوازدهم کورس گنبدکاووس با هم مسابقه می‌دهند

148اسب در هفته دوازدهم کورس گنبدکاووس با هم مسابقه می‌دهند
رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس گفت: مالکان ۱۴۸ راس اسب از سه نژاد "ترکمن، دوخون و تروبرد" برای شرکت در هفته دوازدهم مسابقات کورس اسبدوانی پاییزه - زمستانه این شهرستان نام‌نویسی کردند.؛

به گزارش ندای مردم دو استان ،بهروز نیازی افزود: هفته دوازدهم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس در ۱۴ دور به مسافت‌های هزار، هزار و ۲۰۰، هزار و ۶۰۰ و ۲ هزار و ۲۰۰ متری فردا پنجشنبه و جمعه هفت بهمن ماه با حضور تماشاگران در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه – زمستانه گنبدکاووس برای اسب‌های برتر روزهای نخست و دوم این هفته در مجموع ۱۲ میلیارد و ۸۸۳ میلیون ریال جایزه نقدی پیش‌بینی کرده که به صاحبان اسب‌های برتر، مربیان و چابکسواران آنها پرداخت می‌شود.

نیازی اضافه کرد: در روز نخست هفته دوازدهم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس که قرار است فردا پنجشنبه در هفت کورس شامل ۶ دور هزار متری و یک دور هزار و ۲۰۰ متری برگزار شود، ۷۹ راس اسب با هم رقابت می‌کنند.

به گفته وی، کمیته برگزاری مسابقات برای اسب‌های برنده اول تا سوم روز نخست هفته دوازدهم ۵ میلیارد و ۳۰۲ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است.

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس ادامه داد: روز دوم مسابقات این هفته جمعه هفت بهمن ماه با شرکت ۶۹ راس اسب در هفت کورس شامل چهار دور هزار متری، یک دور هزار و ۲۰۰ متری، یک دور هزار و ۶۰۰ متری و یک دور ۲ هزار و ۲۰۰ متری برگزار خواهد شد.

وی گفت: کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس برای اسب‌های برنده اول تا سوم روز دوم و پایانی هفته دوازدهم این رخداد ورزشی ۷ میلیارد و ۵۸۱ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است.

نیازی بیان داشت: مطابق برنامه تدوین شده از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است، مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه – زمستانه گنبدکاووس تا پایان اسفند روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

منبع :ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.