کد خبر : 18376
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
-

کاروانسرای شاه‌ عباسی سمنان به تملک میراث فرهنگی درآمد

کاروانسرای شاه‌ عباسی سمنان به تملک میراث فرهنگی درآمد
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان به تملک میراث فرهنگی درآمد.؛

به گزارش ندای مردم دو استان ،امیر کرم زاده با اعلام این خبر خوش برای مردم استان سمنان، افزود: پس از سالها، انتظار مردم سمنان برای آزادسازی کاروانسرای تاریخی این شهر با امضای رئیس‌جمهور محقق شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با قدردانی از توجه و حمایت رئیس‌جمهوری، هیات دولت و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، یکم بهمن‌ماه، واگذاری کاروانسرای تاریخی سمنان به تملک میراث‌ فرهنگی را امضا کردند.
کرم زاده با اشاره به اینکه به برکت دولت مردمی، اتفاقات بزرگی در عرصه فرهنگ و هنر در حال انجام است، افزود: با همدلی در استان سمنان در حوزه‌های مختلف اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.
او ادامه داد: کاروانسرای شاه‌عباسی واقع در مرکز شهر تاریخی سمنان، یکی از ۹۹۹ کاروانسرای ساخته‌ شده در دوران شاه‌عباس صفوی در این شهر است.
کرم زاده افزود: این بنای ارزشمند که ۴۰۰ سال قدمت دارد و سال ۱۳۵۲ خورشیدی به ثبت ملی رسید، به مدت ۴۰ سال و تا خرداد ۹۹ به‌ عنوان زندان استفاده می‌شد و آزادسازی آن‌ یکی از مطالبات مردم استان بود.
در دو سال گذشته مسئولان کشوری زیادی از این کاروانسرا بازدید کردند ازجمله وزیران سابق و کنونی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و آیت‌الله رئیسی که در مقام ریاست قوه قضاییه و رئیس‌جمهور دستور آزادسازی این بنای ارزشمند تاریخی را صادر کرد.
آیین حذف حصارهای ضلع غربی کاروانسرای شاه‌عباسی واقع در قلب شهر سمنان، ٢١ شهریورماه امسال با حضور جمعی از مردم و مسئولان استان و شهر سمنان اجرا شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.