کد خبر : 18373
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
-

839 پروژه عمرانی و اقتصادی در ایام الله دهه فجر در استان سمنان افتتاح می شود

839 پروژه عمرانی و اقتصادی در ایام الله دهه فجر در استان سمنان افتتاح می شود
استاندار سمنان از آماده بهره برداری شدن 839 پروژه عمرانی و اقتصادی به مناسبت بزرگداشت ایام الله دهه فجر خبر داد و گفت: این تعداد پروژه که با بیش از سه هزار و 682 میلیارد تومان اعتبار آماده شده است نسبت به تعداد پروژه های دهه فجر سال گذشته از رشد بسیار بالایی برخوردار است.؛

به گزارش ندای مردم دو استان،سیدمحمدرضا هاشمی روز یکشنبه در نشست خبری به همراه معاونان استانداری سمنان به تشریح برنامه های ایام الله دهه فجر امسال و نیز موفقیت ها و دست آوردهای دولت سیزدهم در استان سمنان پرداخت.

وی شعار دهه فجر امسال را “ایران استوار، 44 سال افتخار بیان کرد و اظهار داشت: از مجموع طرح‌های آماده بهره‌برداری در دهه فجر امسال، ۷۶۵ طرح عمرانی با اعتبار یک هزار و ۶۰۳ میلیارد تومان در هشت شهرستان افتتاح می‌شود.
وی افزود: ۷۴ طرح نیز با سرمایه گذاری دو هزار و ۷۹ میلیارد تومان در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان سمنان با اشتغالزایی یک هزار و 516 نفر بهره‌برداری می‌شود.
وی گفت: طرح های عمرانی دهه فجر امسال از نظر تعداد 95 درصد و از لحاظ ارزش 140 درصد نسبت به دهه فجر 1400 رشد دارد.
وی اضافه کرد: طرح‌های اقتصادی آماده افتتاح استان سمنان در دهه فجر ۱۴۰۱ نیز نسبت به سال گذشته از نظر تعداد ۱۳۱ درصد و از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری ۳۵۳ درصد افزایش دارد.
استاندار سمنان ادامه داد: از نظر ایجاد اشتغال مستقیم نیز طرح‌های بهره‌برداری شده در دهه فجر سال گذشته ۶۷۷ نفر بوده است که این رقم امسال به یک هزار و ۵۱۶ نفر رسیده که بیانگر رشد ۱۲۴ درصد است.
هاشمی در خصوص طرح های قابل افتتاح در شهرستانهای مختلف استان سمنان نیز گفت: در دهه فجر امسال ۱۵۸ طرح با اعتبار ۴۴۳ میلیارد تومان در سمنان، ۱۶۳ طرح با اعتبار ۴۲۷ میلیارد در شاهرود، ۱۳۶ طرح با اعتبار ۲۱۶ میلیارد تومان در دامغان، ۶۳ طرح با اعتبار ۱۵۴ میلیارد تومان در گرمسار، ۶۹ طرح با اعتبار ۴۳ میلیارد تومان در مهدیشهر، ۳۹ طرح با ۶۱ میلیارد تومان در سرخه، ۲۸ طرح با ۲۰ میلیارد در آرادان و ۱۰۳ طرح با اعتبار ۸۲ میلیارد تومان در میامی است.
وی شش طرح را دارای قابلیت استانی دانست که با اعتبار ۱۵۳ میلیارد تومان به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح خواهد شد.
استاندار سمنان با سیاست دولت سیزدهم تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است افزود: با توجه به ضرورت اجرای برخی طرح‌ها، عملیات اجرایی ۱۱۳ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار یکهزار و ۹۹۶ میلیارد تومان همزمان با دهه‌فجر امسال از سوی شهرداری‌ها و نهادهای نیمه‌دولتی و خصوصی در استان سمنان آغاز می‌شود.
وی گفت: از این تعداد، عملیات اجرایی ۱۰۹ طرح عمرانی با اعتبار یکهزار و ۸۳۳ میلیارد تومان و چهار طرح سرمایه‌گذاری نیز با اعتبار ۱۶۳ میلیارد تومان همزمان با دهه‌فجر در استان سمنان آغاز می‌شود.
استاندار سمنان، غباررویی و گلباران گلزار شهدا، دیدار مدیران استان با نماینده ولی فقیه در استان سمنان و دیدار مردمی را از دیگر برنامه های گرامیداشت دهه‌ فجر ۱۴۰۱ بیان کرد و اظهار داشت: برنامه های بزرگداشت دهه فجر امسال با محوریت و حضور مردم و با هدف ایجاد نشاط اجتماعی اجرا می شود.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.