کد خبر : 18570
تاریخ انتشار : شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
-

هزینه درمان بیش از هفت هزار بیمار خاص مازندران رایگان شد

هزینه درمان بیش از هفت هزار بیمار خاص مازندران رایگان شد
مدیر کل بیمه سلامت مازندران با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و پرداخت هزینه درمان و توانبخشی این بیماران در دولت سیزدهم گفت: تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ بیمار خاص مازندران از خدمات این صندوق و رایگان شدن هزینه های درمان خود بهره مند شدند.؛

به گزارش ندای مردم  دو استان ،محمدرضا میرزایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از حدود ۲۰ هزار بیمار خاص، صعب العلاج و نادر مازندران تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد مراحل اداری برای ثبت نام خود را در سامانه صندوق حمایت از بیماران خاص را انجام دادند و بدین طریق از خدمات آن نیز برخوردار شدند.

هزینه درمان بیش از هفت هزار بیمار خاص مازندران رایگان شد

وی ادامه داد: صندوق حمایت از بیماران خاص از چند ماه قبل توسط دولت سیزدهم راه اندازی شده است که موضوع فعالیت آن فراهم‌کردن امکان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه برای مشمولان از طریق بانک‌های عامل، فراهم‌آوردن زمینه تامین مالی بهینه داروها، تجهیزات پزشکی، کالاها و خدمات سلامت محور مرتبط با بیماری خاص و صعب‌العلاج مشتمل بر خدمات ارتقای سلامت، خدمات پیشگیرانه، خدمات تشخیصی و درمانی، خدمات بازتوانی و توانبخشی و مراقبت‌های دوره‌ای و تسکینی، خدمات پرستاری و درمان در منزل آنان و نظایر است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: مازندران از نظر پرداخت هزینه درمان بیماران خاص از طریق این صندوق در سطح کشور رتبه اول را دارد.

وی افزود: تاکنون بیماران خاص مازندران که در سامانه “بیمه سلامت ایرانیان ” ثبت نام کردند ۲۰ میلیارد ریال هزینه درمان آنها از طریق این صندوق پرداخت شده است.

میرزایی همچنین روش دوم پرداخت هزینه درمان این بیماران را تحویل اسناد به ادارات و نمایندگی های بیمه سلامت در شهرستان های مازندران اعلام کرد و ادامه داد: در این مدت ۲ هزار اسناد و مدارک بیماران به این ادارات تحویل داده شد که ارزش ریالی آنها ۱۵۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: از این میزان ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه درمان بیماران خاص مازندران از منابع صندوق حمایت از بیماران خاص پرداخت شده است که این رقم، آمار خوبی است.

به گفته مدیر کل بیمه سلامت مازندران روزانه یکصد پرونده بیماران خاص به ارزش ۶ تا هفت هزار ریال رسیدگی می شود.

وی اعلام کرد: با تشکیل این صندوق هزینه درمان بیماران خاص، صعب العلاج و نادر در مراکز دولتی ها ۱۰۰ درصد و در بخش خصوصی ۸۰ درصد پرداخت می شود.

میرزایی از تصمیم دولت برای اختصاص هفت تا ۱۴ هزار میلیارد تومان به صندوق حمایت از بیماران خاص کشور برای سال آینده خبرداد وگفت: با تخصیص این میزان اعتبار کمک بزرگی به این بیماران می شود.

پنجم مردادماه ۱۴۰۱ هیات دولت در اجرای تکلیف قانونی بند “ن” تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و با توجه به ضرورت تسریع در توسعه محافظت مالی از بیماران خاص و صعب‌العلاج، اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج را به تصویب رساند.

دولت سیزدهم این تصمیم را در راستای ایجاد وحدت رویه و انسجام در منابع مالی و خدمات برای گسترش پوشش هزینه بیماران یاد شده و ایجاد عدالت در دسترسی و بهره‌مندی از خدمات درمانی اجرایی کرده است.

بیماری های خاص ام اس، تالاسمی، هموفیلی، پیوند کلیه، دیالیز و بیماری های صعب العلاج و نادر همچون سرطان، بال پروانه ای و اوتیسم زیرپوشش این صندوق قرار گرفته اند و تمامی هزینه های درمان آنها در زمینه تامین دارو از طریق این صندوق پرداخت می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.