کد خبر : 18822
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
-

بیش از چهار هزار نفر متقاضی خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن

بیش از چهار هزار نفر متقاضی خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن
مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت:چهار هزار و ۳۲ نفر متقاضی خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مناطق تحت پوشش اداره‌کل راه و شهرسازی استان سمنان هستند.؛

به گزارش ندای مردم، مهدی رجبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به تشریح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پرداخت و اظهار داشت: به خانوار هایی که فرزند سوم و بالاتر آنها پس از تصویب این قانون به دنیا آمده اند یک قطعه زمبن تا 200 مترمربع تعلق می گیرد.
وی با بیان اینکه این زمین با قیمت تمام شده به این خانواده ها واگذار می شود گفت: این زمین به صورت سه دانگ به مادر و سه دانگ به پدر واگذار می شود.
رجبی، با بیان اینکه این زمین به افرادی که مشمول فرم جیم هم باشند تعلق می گیرد ادامه داد: در واگذاری این زمین ساخت شرط نیست اما تسویه حساب قیمت زمین که به صورت قسطی واگذار می شود شرط است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 14 نفر در این استان واجد شرایط دریافت زمین شده اند گفت: خانوارهایی که مایل به استفاده از این امتیاز هستند باید به سامانه نهضت ملی مسکن مراجعه و در بخش حمایت از خانواده ثبت نام نمایند.
رجبی، تامین زمین برای اجرای این طرح را از برنامه های این اداره کل بیان کرد و گفت: طرح مذکور در شهرهایی که زمین مورد نیاز در اختیارباشد آغاز شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان به اجرای طرح نهضت ملی مسکن دراین استان نیز اشاره کرد و گفت: سهمیه این استان در ساخت مسکن 19 هزار و 34 واحد ظرف چهار سال است.
وی اظهار داشت: در این استان تاکنون بیش از 38 هزار نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد 26 هزار و 369 نفر دارای شرایط لازم بوده اند.
رجبی گفت: از این تعداد چهار هزار و 32 نفر پول واریز کرده اند و ساخت یک هزار و 168 واحد مسکونی آغاز شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان از بحرانی شدن مقاومت 21 بلوک 16 واحدی مسکن مهر در سمنان نیز خبر داد و گفت:این واحدها به علت شرایط نیازمند تخریب است و با توجه به هزینه ها، مقاوم سازی آنها نیز به صرفه نیست و مقرر شده است تا تسهیلات 300 میلیون تومانی به ساکنان این واحدها اعطا شود تا آنها جابجا شوند.

خبرنگار -وحیده قدس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.