کد خبر : 18843
تاریخ انتشار : شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶
-

برگزاری اردوی انجمن خبرنگاران استان سمنان و بازدید از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد+تصاویر

برگزاری اردوی انجمن خبرنگاران استان سمنان و بازدید از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد+تصاویر
جمعی از اعضای انجمن خبرنگاران استان سمنان در اردویی یک روزه از مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد تهران همزمان با هفته میراث فرهنگی بازدید کردند.؛

این برنامه به همت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و شهرداری سمنان برگزار شد.

در این بازدید که به مدت شش ساعت انجام شد بیش از 30 نفر از خبرنگاران عضو انجمن خبرنگاران استان سمنان از بخش های مختلف از جمله موزه ها، کاخ ها و سایر نقاط این مجموعه فرهنگی تاریخی بازدید و در هر بخش کارکنان این مجموعه به بیان ویژگی ها و خصوصیات و نیز قدمت و ارزش تاریخی بناها و اشیاء موجود در این کاخ ها و موزه ها پرداختند.

 

مجموعه تاریخی و فرهنگی کاخ سعد آباد تهران، یکی از اقامتگاه‌های ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی بوده است. مجموعه کاخ سعد آباد یکی از سه مجموعه کاخ زیبا و تاریخی منطقه شمیرانات شهر تهران به شمار می‌رود که آخرین پادشاهان ایران در آن اقامت داشته‌اند.

بنای کاخ سعد آباد در زمان حکومت قاجار پایه گذاری شد و پس از کودتای سال ۱۲۹۹ توسط رضاخان، با به قدرت رسیدن خاندان پهلوی، بناهای موجود در مجموعه سعد آباد به دستور رضاخان ساخته و بازسازی شدند. بخش‌هایی از مجموعه سعد آباد در زمان به قدرت رسیدن رضا خان، خارج از این مجموعه بودند که توسط رضا شاه خریداری و به مجموعه سعد آباد اضافه شدند.

 

اولین بناهای موجود در مجموعه سعد آباد در فضایی به وسعت ۸۰۰۰ متر مربع قرار داشتند و کاخ ملکه مادر، از اولین بناهای موجود بود. مجموعه سعد آباد در حال حاضر بزرگ‌ترین مجموعه تاریخی به جا مانده از دوره‌های پهلوی و قاجار در شهر تهران است.

خبرنگار و عکاس خبری – احمد امیر احمدی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.