کد خبر : 18864
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۴۲
-

ظرفیت‌های بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی سمنان معرفی می‌شود

ظرفیت‌های بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی سمنان معرفی می‌شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند است دانشگاه در سطوح ملی و بین‌المللی گفت: ظرفیت‌های بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی در سطح منطقه و دنیا معرفی می‌شود.؛

به گزارش ندای مردم ،کامران قدس در نخستین همایش بین‌المللی انرژی پزشکی میان فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی سمنان بیان کرد: آموزش و تأمین نیروی انسانی توانمند در ابعاد ملی و بین‌المللی یکی از مهم‌ترین مأموریت‌ها و رسالت‌های دانشگاه علوم پزشکی سمنان است.

پیام دکتر قدس رئیس دانشگاه به مناسبت روز بدون فوتی کرونا در کشور | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان

وی با اشاره به دیگر مأموریت‌های دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، از ارائه خدمات سلامت در سطوح ملی و بین‌المللی به‌عنوان یکی دیگر از این رسالت‌ها یاد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، با بیان اینکه سه حوزه اصلی مأموریتی این دانشگاه، آموزش و تأمین نیروی انسانی در سطح ملی و بین‌المللی، ارائه خدمات سلامت در سطوح ملی و بین‌المللی و رعایت و ترویج ارزش‌های اسلامی و معنوی در حوزه‌های آموزش، پژوهش و درمان است عنوان کرد: در بخش آموزش‌های بین‌الملل هم اکنون در این دانشگاه تعداد 472 دانشجو از ملیت‌های پاکستان، افغانستان، لبنان و عراق مشغول به تحصیل در رشته نظیر پزشکی در دو مقطع MD و MBBS، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، پرستاری، رادیولوژی و هوشبری به دو زبان انگلیسی و فارسی مشغول تحصیل هستند.

قدس عنوان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در راستای ایجاد فرصت‌های ‌آموزشی و پژوهشی و تسهیلات هدفمند برای جذب متقاضیان بین‌الملل با ملیت‌های گوناگون با اتکا به توانمندی‌های عظیم دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، فرصتی فراهم آمده است تا گام مهمی در پرورش استعدادهای علمی و نیروهای متخصص کارآزموده در حوزه سلامت در عرصه بین‌الملل برداشته شود که نه تنها موجب تقویت بنیه علمی فارغ‌التحصیلان در سطح استاندارهای ملی و منطقه‌ای است؛ بلکه موجب افزایش تعداد دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی و با ملیت‌های گوناگون و متعاقب آن افزایش گستره تعاملات میان فرهنگی بین این دانشجویان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نگاه ما در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به هریک از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه به‌عنوان سفیرانی است که معرف دانش و فرهنگ ایرانی اسلامی کشور عزیزمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با تأکید بر لزوم توجه به جذب دانشجویان خارجی در این دانشگاه و ظرفیت موجود در این زمینه افزود: در بحث بازاریابی و جذب دانشجویان بین‌الملل با توجه به فضای رقابتی موجود در سطح بین‌الملل نیاز است تا از ظرفیت‌های کارگزاران در حوزه فعالیت آن‌ها با توجه به نیاز کشورهای جامعه هدف نه تنها به‌عنوان مسئله‌ای آموزشی بلکه به‌عنوان راهکاری استراتژیک برای غلبه بر تبلیغات احیاناً منفی کشورهای معاند در راستای انعکاس حقیقت و واقعیت جامعه ایرانی – اسلامی در سطح بین‌الملل است.

قدس اضافه کرد: با توجه به اینکه ایران عزیزمان کشوری اسلامی بوده و از استانداردهای امنیتی بالایی برخوردار است؛ مقصد متقاضیان بین‌الملل در سطح منطقه نیز هست. در خصوص شهر سمنان، فرهنگ تعاملی شهروندان با دانشجویان غیر ایرانی موجب شده تا این دانشجویان و به‌ویژه دانشجویان دختر احساس رضایتمندی و آرامش از ادامه تحصیل در این شهر داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین نکته در کنار آموزش پزشکی به دانشجویان بین‌الملل، آموزش زبان و فرهنگ والای ایرانی اسلامی است که امید است این دو مهم در کنار یکدیگر موجب پرورش متخصصانی متعهد و پایبند به اصول اسلامی شود؛ به‌گونه‌ای که دامنه تعاملات میان فرهنگی بین کشورهای متبوع این دانشجویان و جمهوری اسلامی ایران در آینده رو به افزایش باشد. برای انجام این مهم همکاری‌های صورت گرفته در سطح وزارت متبوع و سازمان امور دانشجویان از اهمیت چشمگیری برخورداراست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.