کد خبر : 18872
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
-

۱۳ پرونده قصاص نفس در استان سمنان به صلح و سازش ختم شد

۱۳ پرونده قصاص نفس در استان سمنان به صلح و سازش ختم شد
رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: ۱۳ پرونده قصاص نفس در این استان در قالب گسترش و ترویج فرهنگ رافت اسلامی به صلح و سازش انجامید.؛

به گزارش ندای مردم دو استان ،محمدجعفر عبدالهی روز چهارشنبه به رسانه ها ابراز داشت: رویکرد دستگاه قضایی استان سمنان در گسترش و ترویج فرهنگ صلح و سازش مستمر است و در پرونده های قصاص نفس در سال ۱۴۰۱ با رشد ۱۴ درصدی به نسبت سال ۱۴۰۰ مواجه بود.

صلح و سازش ‌پرونده ۲۱ میلیارد ریالی در شورای حل اختلاف برخوار - ندای برخوار

وی با تاکید بر اجرای سیاست های دستگاه قضایی مبنی بر کاهش جمعیت کیفری ادامه داد: پویش های مردمی و مختلفی در رابطه با کسب صلح و سازش در پرونده های قضایی برگزار می شود و همچنان در حال برگزاری است، و در نهایت، تعداد ۱۳ مورد کسب صلح و سازش در پرونده های قصاص نفس از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ به دست آمد که ۲ مورد آن مربوط به چهار ماهه گذشته است.

وی با ابراز امیدواری به رشد کسب صلح و سازش در پرونده های قصاص گفت: امید است با تلاش های مستمر شوراهای حل اختلاف، صلح یاران، اعضاء ستاد صبر استان و سفیران نجات در زندان ها و همچنین افزایش رافت اسلامی بین اولیای دم، همراه با برنامه ریزی صورت گرفته، شاهد افزایش نرخ کسب صلح و سازش در استان باشیم.

رییس کل دادگستری استان سمنان تاکید کرد: رویکرد دستگاه قضایی استان سمنان اشاعه فرهنگ صلح و سازش و اصلاح ذات‌البین شهروندان است و در این راستا از نهادهای فرهنگی و مذهبی که می توانند در ترویج فرهنگ خداپسندانه ایمان و امید در بین مردم با استفاده از ظرفیت موثر اجتماعی خود یاور و همراه باشند، دعوت به عمل می آید تا در کاهش اختلافات مردمی با روشی صحیح، به کاهش ورود دعاوی پیشقدم شوند.

رییس ستاد صبر استان سمنان با اشاره به دومین عصاره و اهمیت کار صلح یاران تصریح کرد: ایجاد صلح و سازش بین شهروندان رابطه خدشه‌دارشده بین نزاع‌کننده با خالق را بازگرداننده و از آنجایی که تلاش انسان در انجام امور برای کسب رضایت خداوند باری تعالی است، امید به بهره وری اُخروی پیش بینی و چه موهبت ارزشمندی به دست آمده است.

عبدالهی به دستاوردهای حاصل از اجرای ۲ پویش عام المنفعه در سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال ۱۴۰۱ در پویش «به حرمت امام حسین(ع) می بخشم» ۲ هزار و ۶۱۸ فقره پرونده و ۲۸۶ زندانی به برکت اجرای پویش ها در استان مختومه به سازش و منجر به آزادی شد.

رییس کل دادگستری استان سمنان از رشد حدود ۱۲ درصدی میزان سازش در پرونده های قابل مصالحه در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: با تلاش اعضاء شورای حل اختلاف و صلح‌یاران و با تحصیل رضایت شکات خصوصی ۱۱۲ نفر از زندانیان از عفو معیاری روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ بهره مند شدند و در مجموع ۶۴۸ پرونده زندانی به سازش ختم شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.