کد خبر : 21971
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰:۰۲
-

بهشت گمشده در فصل بهار+تصاویر(قسمت اول)

بهشت گمشده در فصل بهار+تصاویر(قسمت اول)
اگر به دنبال یک بهشت گمشده در فصل بهار می گردید حتما به کاشان بهشت در دل کویرسفرکنید .؛
بهاراست و فصل شمیم طبیعت.بایدکه خودرابه عطربسپری.جایی میهمان عطربهارنارنج وجایی گل محمدی وچه خوش است که به شهرهایی سفرکنید که بیشترین شغلشان عطاریست.

بله کاشان شهری  که بناهای قدیمی با معماری خاص را در دل خود جا داده و به دیار تاریخ و فرهنگ مشهور است.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 2-1-700x647.jpg است

بهترین فصل برای سفر به کاشان

کاشان به علت اینکه یکی از شهرهای کویری ایران است، زمستان‌هایی سرد و تابستان‌هایی بسیا گرم و طاقت فرسا دارد. به گونه‌ای که اگر شما به گرما عادت نداشته باشید ممکن است گرمازده شوید.

شهر کاشان در فصل بهار یکی از دل انگیزترین جاهایی است که می‌توانید به آن سفر کنید.

عطر گل محمدی که در تمام شهر به حس می‌شود، شما را مست خواهد کرد.

مراسم گلاب گیری نیز بسیار فضایی زیبا و دلنشین را در خاطر شما به جا می‌گذارد.

در واقع به علت همین گلاب گیری و گل‌های محمدی است که در این فصل کاشان را انقدر محبوب کرده است.

دقبقا این شهر در این فصل طوری است وارد هر دکان میشوید عطرکلاب و دارچین وهل و…..حس طراوات به انسانها دست می هد.

حتی درخانه کارگاههابادیگهای بزرگ ومخصوص گرفتن عرق گل به عنوان یک شغل اباواجدادی مواجه میشوی که میخواهندتورابه شربتی میهمان کنند.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 3-1-700x564.jpg است

دراین روزهاکه پایان فروردین وشروع اردیبهشت است لطافت بادبهاری وبوی گلهای محمدی درشهرهای نیاسروکاشان وقمصرچشم به راهت هستند.وچه هیجانی داردوقتی خودش جورمی شود.
اگربه نیاسررفتیدحتمادرنزدیکی مسجدوابشارسری به ان بزنید..مسجدی ساده ولی باکاشیهای ابی متفاوت درگلدسته که درچینش رنگهانظم خاصی نداشت ومتفاوت با بامسجدهای قدیمی دیگرمکانهابودو درعین سادگی گلدسته انرازیباکرده بود.

در سفرتان به کاشان علاوه بر گلاب، می‌توانید گل محمدی خشک شده هم تهیه کنید و با استفاده از آن‌ها غذاها و حتی دمنوش‌هایتان را عطر و طعم دهید. عرقیجات گیاهی کاشان به شیوه کاملا سنتی درست می‌شود، یعنی آن را به شکل دستی و در دیگ‌های مسی انجام می‌دهند. شما می‌توانید این عرقیجات گیاهی را در شهر پیدا کنید و از آن‌ها به عنوان سوغات کاشان برای عزیزانتان ببرید.

معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی کاشان

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی کاشان، آبشار نیاسر است. این آبشار در شمال غربی کاشان در منطقه‌ی کوهستانی واقع شده است. این آبشار خزه‌ای، گردشگران و عاشقان طبیعت گردی را به خصوص در فصل بهار، که آب آبشار پرآب‌تر از هر زمان دیگری است و طبیعت جذاب و با طراوتی دارد، به خود جلب می‌کند

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 4-1-700x579.jpg است

جاهای دیدنی کاشان در بهار کجاست؟

هر ساله مراسم گلاب گیری کاشان در تاریخ 15 تا 25 اردیبهشت می‌باشد. گلاب گیری در چند شهر انجام می‌شود.

شهرهایی به نام زواره، نیسار و برزک اما معروف‌ترین گلاب گیری برای شهر قمصر کاشان است. مراسم گلاب گیری قدمت بسیار طولانی دارد که به 1000 سال می‌رسد. حال و هوا  و آب و هوای شهر کاشان در فصل بهار به خصوص در زمان گلاب گیری، بهشتی می‌شود.

در این فصل شما به هر جای کاشان سفر کنید مردم در حال گلاب گیری هستند و هر کسی وظیفه‌ای به عهده دارد. این کار بسیار دل انگیز و آرامش بخش است.

کاشان در شمال استان اصفهان و در شمال کوهستان کرکس نطنز و شرق کویر مرکزی ایران قرار دارد. این منطقه از لحاظ پوشش گیاهی فقیر است و در آن بوته‌ها و درختچه‌ها کم‌وبیش یافت می‌شوند. قله‌ی کوه دره در کنار روستای دره و ۱۴ کیلومتری جنوب غربی کاشان با ارتفاع ۲۹۸۵ متر مشرف به شهر کاشان است و قله‌ی گرگش از قلل رشته‌کوه زاگرس در ۳۳ متری جنوب غرب این شهر و ۱۲ کیلومتری جنوب غربی قمصر و ۷ کیلومتری شمال شرق کامو با ارتفاع ۳۶۰۰ متر قرار گرفته است.

کلام آخر

هر سفر درست مثل یک کتاب می‌ماند. در برگ‌برگ خودش کلی درس به خواننده‌اش منتقل می‌کندبنابراین تمام تلاش خواهیم کرد آنچه در یک سفرنامه شکل می گیرد برای مخاطبان برای معرفی آداب و رسوم فرهنگ ها و آئین ها معرفی نماییم

تهیه تنظیم و عکس :م -گلی کناری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.