کد خبر : 22515
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
-

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:؛

طاهره جعفرزاده؛

کانون‌های فرهنگی و تربیتی، مراکز رشد و توسعه فزاینده دانش‌آموزان و محفل انسان‌سازی هستند

کانون‌های فرهنگی و تربیتی، مراکز رشد و توسعه فزاینده دانش‌آموزان و محفل انسان‌سازی هستند
مدیرکل آموزش و پرورش سمنان، کانون‌های فرهنگی و تربیتی استان را مراکز رشد و توسعه فزاینده دانش‌آموزان و محفل انسان‌سازی دانست.؛

به گزارش ندای مردم، نخستین نشست شورای برنامه‌ریزی کانون‌های فرهنگی و تربیتی استان، پیش از ظهر پنج‌شنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ با حضور سیدجمال وزیری مدیرکل و جمعی از معاونان و روسای ادارات، پیرامون محور موضوعی بررسی گزارش بازرس وزارت متبوع از کانون‌های فرهنگی و تربیتی استان، در محل سالن جلسات اداره‌کل برگزار شد.

وزیری در ابتدای سخنانش ضمن تبریک میلاد باسعادت باب‌الحوائج امام موسی‌کاظم(ع) و بزرگ‌داشت هفته قوه قضاییه به تاکیدات مقام‌ معظم رهبری مبنی بر حضور پرشور مردم در انتخابات، اشاره و اظهار داشت: لازم است دستگاه‌ها، گروه‌ها و سازمان‌های مختلف، مردم و مخاطبان جامعه‌هدف خود را برای حضور در پای صندوق‌های رای، دعوت کنند.

وی در ادامه بر نقش اساسی و حیاتی کانون‌ها در رشد و بالندگی نسل جوان ایرانی، تاکید و اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی و تربیتی، مراکز رشد و توسعه فزآینده دانش‌آموزان و در واقع محفل انسان‌سازی هستند که با گروه سنی خاصی ارتباط دارند و باید ملاحظات گروه سنی و آموزش مربوط به آن‌ها رعایت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: در شرایط کنونی، ضرورت دارد به‌منظور توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی بین جوانان و نوجوانان، کانون‌ها هفته‌ای یک کتاب خوب به مخاطبان خود، معرفی و نشست‌های نقد کتاب را بین آن‌ها برگزار کنند.

وزیری یادآور شد: در بحبوحه انتخابات، کانون‌ها محل مناظرات و گفت‌وگوی تمدنی دانش‌آموزان باشند و با آن‌ها حتی در موضوعات مختلف به بحث و گفت‌وگو بپردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در پایان سخنانش افزود: کانون‌ها محل تقویت و تحکیم هویتی نوجوانان باشتد و بیش از گذشته به مسائل و مشکلات کانون‌ها پرداخته شود تا رسالت اصلی این‌مجموعه که همان تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان است، تحقق یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.