کد خبر : 22270
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶
-

معادله چند وجهی ۵ + ۱ انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری

معادله چند وجهی ۵ + ۱ انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری
ندای مردم - عبدالرسول جوادی بالاجاده فعال رسانه ی  در یادداشتی به معادله چند وجهی ۵ + ۱ انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری پرداخت؛

به گزارش ندای مردم  ،دریادداشت آمده است ؛برگزاری انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری در شرایطی برگزار می‌شود که هر ایرانی آزاده ای در مصیبت غم بار شهادت شهدای خدمت و در راس آن خادم جمهور شهید آیت الله رئیسی سوگوار می باشد .

با استناد به قانون اساسی و تدابیر حکیمانه رهبری فرزانه انقلاب در اجرای قانون در این شرایط فضای مشارکت واجدین شرایط را بیش از گذشته برای ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری حساس کرده است و در واقع از همه جریان‌ها و گروه‌ها در این میدان رقابت انتخاباتی وارد شدند .

لیکن حاصله بررسی ها و احراز صلاحیت نامزدها انتخاب ۶ نامزد انتخاباتی برای رقابت بوده است .

تحلیل انتخاباتی با این سبد انتخاب ( ۶ نامزد) بسیار سخت و دشوار می باشد .

انتخاب ۵ نامزد همسو و همگرایی سیاسی( جریان اصولگرایی)در مقابل ۱ نامزد گرایش به( جریان اصلاح طلب) فرایند انتخابات را معادله ای چند مجهولی ساخته است .

از یک طرف جریان اصولگرایی با گرایش های(ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، جبهه پایداری،شورای وحدت،شریان،امناو جمنا و…)که عملا از هر جبهه یک شاخص( نامزد) در انتخابات چهاردهم دارد.

اگر برای این شاخص ها و نامزدهای جریان اصولگرایی با هم وفاق و انسجام ایجاد نشود و همه مدعیان پیروز میدان از این جریان راه به جایی نخواهند برد.

اگر چه اجماع این جریان‌های همسو با نامزدهای که عملا همسطح با سایر نامزدها و گاها برتر می بینند،کاری بسیار سخت است که جبهه پایداری به نیروی امنا و جمنا برسد یا شورای وحدت با سایر جبهه های گرایشی به اصولگرا پیوند ایجاد کند‌.
و رسما اعلام داشتند تا آخرین صحنه انتخابات را وارد میدان خواهند بود و بویی از انسجام نمی‌رود.

انچه حاصل خواهد شد که “عدم وفاق و انسجام جریان‌های سیاسی اصولگرایی نتیجه ای جز شکست حتمی در پی نخواهد داشت “.

رمز پیروزی جریان اصولگرا انسجام همه ارکان وابسته و حتی فراتر از آن جذب میانه رو ها و اصلاح طلبان انقلابی هم در سبد رای نامزد مورد وفاق می باشد
و اگر این جریان ۵ نفره همسو به ۲ نفر هم برسند هم خطر تقابل نزدیک یا سبقت رقیب انتخاباتی وجود خواهد داشت .

از سویی در مقابل همه جریان چپ و اصلاح طلب از جبهه های کارگزاران، دوم خردادی، تدبیر و امیدی ها،ید واحد از یک نامزد انتخاباتی حمایت می‌کنند

این معادله چند مجهولی در مقابل جریان حمایتی قومی هم مصداق دارد و هم موجب تقویت سبد آرای جریانی خواهد بود
.
خراسان نشین ها ۳ نامزد انتخاباتی از خراسان دارند که بدور از نگاه جریانی و نگاه صرف قومی سبد رای خراسان بزرگ برای ۳ نامزد خواهد بود
و در مقابل آذربایجان برزگ و استان‌های ترک نشین و حتی بخش اعظمی از تهران بزرگ یک نامزد انتخاباتی را در سبد انتخاب خود دارند .

از این دو زاویه ( جریانی و قومی، زبانی) انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری، معادله ای چند وجهی است که نتایج حاصله از آن دارای اهمیت و ارزش خواهد بود
چگونگی حل این معادله هم تنها در سایه انسجام و وفاق جبهه های جریان اصولگرایی بر یک نامزد که البته مورد انتظار مردم ایران است کارآمدترین، با تدبیرترین، صاحب برنامه ترین و مهمتر از همه جامع نگر ترین نامزد به انجام امور اجرایی کشور را انتخاب و همه برای پیروزی آن تلاش نمایند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.