کد خبر : 22339
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰:۴۶
-

در ششمین‌جلسه شورای آموزش و پرورش استان سمنان تاکید شد:؛

طاهره جعفرزاده ؛

فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی در مصرف آب توسط فرهنگیان استان/ فعال‌شدن هنرستان‌ها در کنار واحدهای تولیدی

فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی در مصرف آب توسط فرهنگیان استان/ فعال‌شدن هنرستان‌ها در کنار واحدهای تولیدی
در ششمین‌جلسه شورای آموزش و پرورش استان سمنان بر فرهنگ‌سازی مصرف آب توسط فرهنگیان و فعال‌شدن هنرستان‌ها در کنار واحدهای تولیدی و صنعتی تاکید شد.؛

به گزارش ندای مردم، ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان با حضور سیدمحمدرضا هاشمی استاندار، مصطفی مرادی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، نادر مالکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، سیدجمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش، امیرحسین قزوینیان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، ابراهیم حیدری‌لقب رئیس دانشگاه فرهنگیان و اعضای شورای آموزش و پرورش، شامگاه سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ در محل سالن جلسات این اداره‌کل، برگزار و پیرامون دو موضوع پرداخت کمک‌هزینه کودکستان به بانوان شاغل دارای فرزند زیر شش سال و سند تقویت و توسعه مهارت‌آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانش‌آموزان دوره متوسطه گفت‌وگو شد.

قدردانی استاندار از برگزاری مطلوب امتحانات نهایی در مدارس استان سمنان

استاندار سمنان در ابتدای سخنانش ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و دهه امامت و ولایت، دغدغه اصلی استان را در بحث اشتغال، نیاز به نیروی کارگر ساده و به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بخش صنعت برشمرد و گفت: آنچه ما را از نگرانی نجات می‌دهد هنرستان‌ها است.
وی در ادامه سخنانش با اعلام موافقت خود با کلیت طرح‌های آموزش و پرورش پیشنهاد داد که نشست ویژه‌ای با موضوع هنرستان‌ها با دعوت از مجریان و متولیان این‌حوزه به‌صورت تخصصی، برگزار تا هنرستان‌های کارآموزی در حوزه‌های مختلف ایجاد شود.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان سمنان تاکید کرد: از مراکز دوردست غافل نشویم و تنها به مرکز استان یا به‌صورت متمرکز در یک نقطه استان توجه نداشته باشیم؛ بلکه درصدد راه‌اندازی هنرستان‌ها در مراکز کم‌برخوردار باشیم.
استاندار سمنان در ادامه با بیان این‌که در کنار هر واحد تولیدی باید هنرستانی‌ها فعالیت داشته باشند، تصریح کرد: در حال حاضر با تنش بسیار شدید کم‌آبی مواجه هستیم و انتظار می‌رود فرهنگیان و معلمان در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب، فرهنگ‌سازی کنند و با توجه به انتخابات پیشِ رو نیز مخاطبان جامعه‌هدف خود را به حضور پر شور و مشارکت حداکثری در این‌عرصه، دعوت کنند.
هاشمی در پایان از مجموعه آموزش و پرورش برای برگزاری منظم و در کمال آرامش امتحانات نهایی دانش‌آموزان استان قدردانی کرد.

اجرایی‌سازی مدرسه تراز انقلاب و درس ملی در راستای اهداف سند تحول بنیادین
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار داشت: نسل نو و آینده‌ساز جامعه، نقش اساسی در تعیین سرنوشت خود و کشورشان دارند و فرصت مغتنمی است تا در انتخاب سرنوشت کشور خود ایفای نقش کنند.
وی افزود: در هشتم تیر شاهد حضور باشکوه مردم همیشه در صحنه به‌ویژه جامعه نخبگانی آموزش و پرورش خواهیم بود و برگ زرین دیگری بر افتخارات تاریخ انقلاب اضافه خواهیم کرد.
وزیری در ادامه سخنانش به مهم‌ترین بخشنامه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر راه‌اندازی مدرسه تراز انقلاب در راستای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اشاره و به بیان ۱۱ مولفه مهم برای اجرایی‌سازی درس ملی که پیوست و کتابچه مخصوص به خود دارد، تاکید کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در پایان افزود: با برنامه‌های پیش‌بینی شده، تابستانی داغ برای توانمندسازی معلمان خواهیم داشت دانش‌آموزان نیز در پایگاه‌های اوقات فراغت، مهارت‌های لازم را فرا خواهند گرفت.
گفتنی است، در بخشی از جلسه معاونان آموزش ابتدایی و متوسطه آموزش و پرورش استان در راستای موضوعات جلسه به تشریح و تبیین اقدامات اجرایی پرداختند و اعضای شورا نیز نظرها و پیشنهادهای خود را بیان کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.