کد خبر : 22512
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
-

در دیدار با مدیرکل صمت استان سمنان تأکید شد:؛

طاهره جعفرزاده؛

راه‌اندازی و تجهیز هنرستان‌های جوار صنعت/ اجرایی‌سازی قانون مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در سمنان

راه‌اندازی و تجهیز هنرستان‌های جوار صنعت/ اجرایی‌سازی قانون مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در سمنان
مدیرکل آموزش و پرورش سمنان در دیدار با مدیرکل صمت استان بر ایجاد هنرستان‌های جوار صنعت و اجرایی‌سازی قانون مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها تأکید کرد.؛

به گزارش ندای مردم، سیدجمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش سمنان صبح شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ به‌همراه حسین رشیدی مشاور کیفیت‌بخشی آموزشی، محسن فراتی معاون آموزش متوسطه، ابوالفضل باصری و محمد اسقایی رؤسای ادارات حراست و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و محمد کاظمی‌فرد مشاور و مسئول دفتر با یادگار احمدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان، دیدار و بر راه‌اندازی و تجهیز هنرستان‌های جوار صنعت و اجرایی‌سازی قانون مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در سمنان تأکید کرد.

وزیری در ابتدای این دیدار با اشاره به تعداد مدارس و جمعیت دانش‌آموزی و بیان وضعیت دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان استان اظهار داشت: آموزش و پرورش یک مؤسسه مولد است و سرمایه انسانی هرچه قوی‌تر و امکانات لجستیک نیز قوی‌تر باشد بالطبع خدمات بهتری می‌توان ارائه داد.

وی در ادامه با تبیین و تشریح دستاوردهای آموزش و پرورش سمنان افزود: هنرستان‌های استان ازجمله در رشته گرافیک و کامپیوتر به شدت نیاز به یک سری امکانات دارند و با توجه به دارابودن مجوز خط تولید در هنرستان‌ها، تأمین این تجهیزات به نتایج و خروجی مثبتی منتج خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان توسعه رشته‌های مهارتی با مشارکت دستگاه‌های مرتبط به استناد برنامه هفتم را از اولویت‌های نظام تعلیم و تربیت، عنوان و تصریح کرد: توسعه کمّی و کیفی آموزش‌های مهارتی از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش است.

وزیری یادآور شد: برای رسیدن به سهم ۵۰ درصدی در هدایت دانش‌آموزان به شاخه‌های مهارتی، حمایت و مساعدت سازمان صمت در ایجاد هنرستان‌های جوار شهرک صنعتی بسیار ضروری است.

مدیرکل صمت استان سمنان اظهار داشت: سمنان استان باظرفیتی است که در موضوع آب، بحران دارد.

احمدی در ادامه با بیان این‌که استان سمنان در تمام زمینه‌ها پیش‌رو است، چالش این استان را چالش جمعیتی دانست و گفت: نیرو در واحدهای صنعتی نداریم و یکی از مشکلات ما کمبود نیروی انسانی است و می‌توانیم واحدهای صنعتی که ۴۰۰ تا ۵۰۰ اشتغال دارند یا شرکت فنی هستند ترغیب کنیم تا با هماهنگی شرکت صنعتی تعدادی از واحدهای صنعتی مدیریت یک هنرستان را برعهده گیرند.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: هرچه در فرهنگ کار و هزینه شود در واقع سرمایه‌گذاری است؛ چراکه کار فرهنگی، کاری ماندگار است.

احمدی در پایان سخنانش ضمن اعلام آمادگی برای کمک به اجرای هر برنامه‌ای در راستای توسعه رشته‌های مهارتی با توجه به نیاز صنعتی استان بر تشکیل جلسات با صاحبان صنایع، اتاق اصناف و اتاق بازرگانی به‌منظور تحقق این موضوع مهم تأکید کرد.

گفتنی است، استان سمنان با هدایت ۴۶.۳ دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه به شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش جزء استان‌های برتر کشور است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.