کد خبر : 19169
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۲۸
-

هشدار در خصوص افزایش دما و احتمال بروزآتش سوزی در جنگل‌ها // تاکید مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری بر پیشگیری از حریق در جنگل ها و مراتع

هشدار در خصوص افزایش دما و احتمال بروزآتش سوزی در جنگل‌ها // تاکید مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری بر پیشگیری از حریق در جنگل ها و مراتع
جعفرمرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزدای استان سمنان در سومین جلسه شورای معاونین در سالن جلسات شهید نقاشیان اداره کل در سخنانی بر پیشگیری از بروز آتش سوزی در جنگل ها و مراتع تاکید کرد. ؛

جعفرمرادی حقیقی نسبت به افزایش دما در روز‌های آتی و احتمال آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع هشدار و تأکید کرد : با توجه به هشدارهای هواشناسی و دریافت اخطارهای مربوط به افزایش دما و کاهش رطوبت در سطح عرصه های جنگلی و مرتعی و وزش باد گرم عصرها مخصوصا در محدوده جنگلهای شمالی استان و مراتع یگان حفاظت در آماده باش کامل است و  تقاضا داریم گردشگران، کشاورزان، دامداران و روستاییان به هیچ وجه در عرصه ها اقدام به روشن کردن آتش نکنند.
جعفرمرادی حقیقی گفت: با افزایش گرمای هوا اکنون شاهد خشک شدن پوشش گیاهی و علفزارها درعرصه های منابع طبیعی هستیم که کوچکترین بی احتیاطی و عدم رعایت ایمنی در عرصه، سبب می شود تا جنگل ها و مراتع استان سمنان دچار خسارت های جبران ناپذیر شوند .
وی از نیروهای حفاظتی بویژه از یگان حفاظت منابع طبیعی در سراسر استان خواست با افزایش گشت و مراقبت و انجام هشدار های لازم از بروز هرگونه حریق در منابع طبیعی پیشگیری نمایند.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزدای استان سمنان حفاظت از عرصه های منابع طبیعی را از اولویت های مهم و اساسی اداره کل منابع طبیعی برشمرد و یاد آور شد: در کنار حفاظت از داشته های موجود به غنی سازی و احیای جنگل ها خواهیم پرداخت.
وی با اشاره به اینکه قانون گذار در این زمینه جرم انگاری نموده و آتش زدن بقایای گیاهی ممنوع است افزود: با شخص متخلف برابر ماده 20 هوای پاک برخورد می شود.
جعفرمرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزدای استان سمنان ادامه داد: آتش سوزی آسیب های زیست محیطی، تخریب و فرسودگی خاک را نیز در پی خواهد داشت، لذا با توجه به تغییر شرایط اقلیمی و افزایش دما و وزش باد گرم کشاورزان و دامداران و گردشگران باید مراقبت ویژه و رعایت نکات ایمنی را مدنظر داشته باشند.
مرادی حقیقی از روستاییان خواست جهت جلوگیری از سرایت احتمالی آتش از زمین های کشاورزی به عرصه های مرتعی و جنگلی کشاورزان بوسیله تراکتور با ایجاد شخم و شیار وآتش بر در خاک از سرایت آتش به عرصه های جنگلی جلوگیری کنند  , هر گونه تخریب و آتش سوزی را باسامانه 1504 و 139 یگان امداد جنگل و مرتع تماس اطلاع بدهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.