کد خبر : 21714
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۴
-

ایران اکسپو،شاهراه توسعه صادرات و سرمایه گذاری ایران

ایران اکسپو،شاهراه توسعه صادرات و سرمایه گذاری ایران
ندای مردم -عبدالرسول جوادی بالاجاده ایران اکسپو نقطه عطفی در تجارت صادرات و سرمایه گذاری در بخش تولید دانست؛

به گزارش ندای مردم دو استان ،در یادداشت این فعال رسانه ی آمده است ؛نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی( ایران اکسپو)،بعنوان بزرگترین و مهمترین رویداد تجاری به منظور نمایش ظرفیت‌های تجاری کشور دربازارهای بین المللی در نمایشگاه بین المللی تهران برپا شده است .

در سالی که رهبری فرزانه انقلاب به ” جهش تولید “نام گذاری کرده است بهترین رویداد و اقدام عملی دولت،برنامه ریزی برای معرفی ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی کشور به سایر کشورهای جهان است .

ایران اکسپو می‌تواند دروازه تجارت بین المللی را توسعه بخشد و پروژه ها و کارخانه های تولیدی نیازمند به حمایت های مالی را با جذب سرمایه گذار به حرکت و توسعه هدایت کند .

آنچه که ایران اکسپو ۱۴۰۳ را متمایز ساخت، رویکرد جذب منابع سرمایه گذاری برای تکمیل پروژه های تولیدی و توسعه بخش تولید است که شرکتها و سرمایه گذاران بسیاری از کشورهای جهان به اتفاق مسئولان عالی رتبه در صنعت ، معدن ،تجارت و…در این نمایشگاه به شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی پرداختند و به یقین مهمترین دستاورد نمایشگاه ایران اکسپو افزایش جذب منابع اعتباری برای تکمیل پروژه ها و توسعه کارگاه‌های تولیدی خواهد بود .

آنچه که این رویدادهای تجاری را با اهمیت می سازد”معرفی ظرفیت‌های صادراتی و توسعه تجارت خارجی کشور است که این نمایشگاه‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

این اتفاق مهم تجاری می‌تواند در تحقق شعار سال” جهش تولید با مشارکت مردم ” را جامعه عمل بپوشاند .
و نقش دولت در این مسیر مهم تسهیل گری و رفع موانع در صادرات محصولات و جذب سرمایه گذاران می باشد که از ارکان تجارت بین المللی است .

با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از صادرات کشور ” کاربر محور” است و دولت باید تمام تلاش خود را برای افزایش صادرات کشور بعمل آورد تا به طور عملی مشارکت مردم در تولید و تجارت افزایش یابد .

انتظار است از نمایشگاه‌های بین المللی استفاده های مناسبی شود تا هم ظرفیت اقتصادی تجارت صادرات محصولات و تولیدات ایرانی به سایر کشورها توسعه یابد و هم شرایط را برای جذب سرمایه گذار برای به حرکت آوردن چرخه های تولید کارگاه های در حال تکمیل و توسعه فراهم شود
این اقدام دولت در فراهم سازی بسترهای توسعه تجارت بین المللی و سرمایه گذاری در خور تحسین و تقدیر است و برای تحقق کامل اهداف و برنامه های آن باید نهایت بهره برداری را از ظرفیت‌های ایجاد شده حاصل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.