کد خبر : 20757
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
-

۱۰ کارخانه آلاینده محیط زیست در دامغان به دستگاه قضایی معرفی شدند

۱۰ کارخانه آلاینده محیط زیست در دامغان به دستگاه قضایی معرفی شدند
ندای مردم دواستان - رییس اداره حفاظت محیط زیست دامغان گفت: تعداد ۱۰ فقره پرونده آلایندگی زیست محیطی واحدهای صنعتی شامل عدم مدیریت صحیح فاضلاب و آلودگی هوا، به مقامات قضایی ارجاع شد.؛

۱۰ کارخانه آلاینده محیط زیست در دامغان به دستگاه قضایی معرفی شدند

علی آذرپور افزود: کارشناسان حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان، ضمن کنترل و پایش مستمر واحدهای صنعتی و تولیدی، از ابتدای فروردین ۱۴۰۲ تا پایان دی ماه، به دلیل آلودگی های زیست محیطی، ۱۰ واحد را به مراجع قضایی معرفی کردند که ۹ پرونده منجر به محکومیت شد و یک پرونده در دادگاه بدوی در حال رسیدگی است.

وی با بیان اینکه در همین مدت، ۱۵۱ واحد صنعتی و خدماتی در شهرستان مجوز زیست محیطی دریافت کردند، افزود: با حضور کارشناسان حفاظت محیط زیست ۶۰ مورد اخطاریه زیست محیطی به واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی شهرستان ابلاغ شد.

آذرپور ادامه داد: حفاظت‌ از محیط زیست کشور در حوزه محیط طبیعی به منظور حفاظت از حیات وحش کشور و در راستای وظایف محیط انسانی در زمینه بررسی آلودگی های زیست محیطی آب، خاک و هوا، فعالیت دارد.

وی ادامه داد: امسال ۱۱۱ واحد ماهانه توسط حفاظت محیط زیست دامغان پایش شدند که شامل بازدید از واحدهای صنعتی، معدنی، تجاری و نظارت بر عملکرد کنترل آلودگی بود.

 

رییس اداره حفاظت محیط زیست دامغان بر ضرورت مدیریت پسماند اشاره کرد و گفت: در خصوص مشکلات پسماند به ویژه پسماندهای فصلی، سه جلسه به ریاست فرماندار برگزار و دغدغه های حوزه پسماند مطرح شد.

تاسیس اولین خانه محیط زیست در دامنکوه دامغان

این مسوول خاطرنشان کرد: ایجاد خانه‌های محیط زیست طی یکسال اخیر در کشور آغاز شده و دامغان به عنوان یکی از اولین شهرهای کشور، این طرح را اجرا کرد.

وی افزود: ایحاد این خانه با همکاری اهالی منطقه و در راستای فرهنگسازی در حوزه محیط طبیعی، انسانی و زیست محیطی، ایجاد شده است که آموزش های لازم به جامعه هدف ارائه می‌شود و این آمادگی وجود دارد این طرح در روستاهای دیگر شهرستان اجرا شود.

هفت پرونده شکار و صید غیرمجاز در دامغان تشکیل شد

آذرپور به پرونده های شکار و صید غیرمجاز اشاره کرد و گفت: ۲ فقره پرونده مربوط به شکار سه راس قوچ، میش و بره، یک فقره پرونده صید غیرمجاز ۱۸ سهره و چهار پرونده مربوط به کشف و ضبط سلاح غیرمجاز است که چهار پرونده منجر به محکومیت شد، ۲ پرونده در حال رسیدگی است و برای یک پرونده حکم برائت صادر شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دامغان تصریح کرد: در راستای پرونده سلاح غیرمجاز، تعداد چهار قبضه کشف و ضبط شد که یک پرونده جنگی و سه پرونده کشف سلاح شکاری است که در این راستا ۱۴ نفر دستگیر شدند.

منبع :ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.