کد خبر : 255
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۶:۰۴
-

تحقق بیش از 90 درصدی درآمدهای مالیاتی استان سمنان در 7 سال متوالی

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان از جذب و تحقق بیش از 90 درصدی مالیات‌ها در این استان طی هفت سال اخیر خبر داد و با اشاره به رشد بالای بودجه و افزایش هدفگذاری‌ها در بخش درآمدهای مالیاتی اظهار امیدواری کرد: امسال نیز شاهد جذب حداکثری درآمدهای مالیاتی در این استان باشیم. به گزارش خبرنگار پایگاه

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان از جذب و تحقق بیش از 90 درصدی مالیات‌ها در این استان طی هفت سال اخیر خبر داد و با اشاره به رشد بالای بودجه و افزایش هدفگذاری‌ها در بخش درآمدهای مالیاتی اظهار امیدواری کرد: امسال نیز شاهد جذب حداکثری درآمدهای مالیاتی در این استان باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کارنامه فردا، عباس بی‌نیاز در جمع خبرنگاران این استان اظهار کرد: رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در خصوص فرهنگ مالیاتی می‌توانند نقش مهمی در افزایش درآمدهای مالیاتی استان داشته باشند.

وی با اذعان به اینکه بخش مهمی از درآمدهای مالیاتی صرف امور عمرانی در شهرها و روستاهای استان می‌شود افزود: در یک سال گذشته بالغ بر 131 میلیارد تومان اعتبار از محل درآمدهای مالیاتی در بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان توزیع شده که این رقم در مقایسه با سال قبل 18درصد افزایش داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با بیان اینکه این توزیع اعتبارات متناسب با ضریب جمعیتی این شهرها و روستاها انجام شده گفت: در سال 96 نیز بالغ بر 111 میلیارد تومان از محل درآمدهای مالیاتی استان صرف اجرای پروژه‌های عمرانی در شهرها و روستاهای استان شده است.

وی خواستار فرهنگ‌سازی در این ارتباط شد و اضافه کرد: اگر مودیان به صورت عملی ببینند که مالیات آنها صرف ایجاد زیرساخت‌های شهری و روستایی و اجرای پروژه‌های عمرانی می‌شود بی‌دید رغبت بیشتری به پرداخت به موقع مالیات خواهند داشت.

بی‌نیاز از شهرداران و دهیاران استان خواست در پروژه‌هایی که با پول مالیات مؤدیان ساخته می‌شود با بهره‌گیری از شیوه‌های تبلیغی به فرهنگسازی در خصوص فرهنگ مالیاتی بپردازند.

وی با اشاره به فرهنگ بالای مالیاتی در استان سمنان از افزایش 5 درصدی اظهارنامه‌های مالیاتی در این استان خبر داد و گفت: مالیات مستقیم نیز امسال در استان با رشد 41درصدی روبرو بوده است.

این عضو ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه مالیات از ابزارهای مهم تامین مالیات در دولت‌ها است از ثبت بالغ بر 30 هزار اظهارنامه مالیاتی از سوی صاحبان مشاغل خبر داد و افزود: این اظهارنامه‌ها با وجود تشدید تحریم‌های ظالمانه امریکا و اثرات آن بر فضای اقتصادی کشور از نظر تعداد با رشد پنج درصدی روبرو بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان به افزایش درآمدهای مالیاتی در بخش ارزش‌افزوده اشاره کرد و ادامه داد: میزان ارزش‌افزوده در بهار 98 در مقایسه با سه ماهه بهار سال قبل از نظر تعداد هشت درصد رشد داشته است که این افزایش نشان از درک بالای مودیان مالیاتی در استان سمنان دارد.

وی با بیان اینکه فرار مالیاتی در استان بسیار ناچیز است گفت: در سطح کشور مواردی از فرار مالیاتی وجود دارد که سازمان امور مالیاتی عزم جدی برای مبارزه با آن دارد.

بی‌نیاز ادامه داد: سازمان امور مالیاتی با استفاده از همه ظرفیت‌ها می‌کوشد که فرار مالیاتی را شناسایی و با متخلفین برابر مقررات قانونی برخورد کند.

وی از دسترسی به تراکنش‌های مالی مودیان به عنوان یکی از راهکارهای مبارزه با فرار مالیاتی و وصول مالیات نام برد و گفت: استفاده از فاکتورهای صوری از سوی شرکت‌های کاغذی، اجاره کارت‌های بازرگانی که به نام افراد عمدتا پیرمرد و پیرزن به ثبت رسیده و…از جمله مشکلات حوزه مالیات است.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با بیان اینکه امور مالیاتی به دنبال اخذ عادلانه مالیات است گفت: اخذ عادلانه مالیات نه تنها به سود مودیان که به سود دولت نیز هست و زمینه افزایش درآمدهای مالیاتی را نیز فراهم می‌کند

ارمین پورتقی .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.