کد خبر : 21850
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹
-

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در استان سمنان خبر داد:؛

سند دار شدن تمامی پهنه شهرک صنعتی استان سمنان/ ایران به ۱۰ کشور دارای اسناد الکترونیکی پیوست

سند دار شدن تمامی پهنه شهرک صنعتی استان سمنان/ ایران به ۱۰ کشور دارای اسناد الکترونیکی پیوست
کارنامه فردا -معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از سند دار شدن تمامی پهنه شهرکهای صنعتی استان سمنان خبر داد. ؛

به گزارش ندای مردم ،حسن بابایی در آیین اهدای اسناد مالکیت شهرک‌های صنعتی، پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان استان سمنان با اشاره به لزوم حمایت همه جانبه دستگاه‌های اجرایی از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: بر اساس بند چ ماده ۴ قانون تولید دانش بنیان، سازمان ثبت در خصوص اعیانی‌های احداثی در پارک‌های علم و فناوری موظف به صدور سند مالکیت می‌باشد تا با ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری با صدور این اسناد وثیقه مطمئنی برای بهره‌مندی از تسهیلات نیز فراهم شود.
وی با بیان اینکه محصولات شرکت‌های دانش بنیان با محصولات شرکت‌های سابقه دار و شناخته شده در بازار تفاوت اساسی دارند، افزود: آنچه این شرکت‌ها را در داخل کشور نگه داشته عشق به کشور و خدمت به همنوعان است؛ چه بسا شرکت‌ها هر لحظه که اراده کنند ممکن است در خارج از کشور شرایط بهتری برای آنها فراهم باشد.
بابایی با اشاره به لزوم ایجاد شعبه ویژه‌ای در دادگاه برای رسیدگی خارج از نوبت به پرونده شرکت‌های دانش بنیان، اظهار کرد: هوشمندسازی سبب کاهش ۸۰ درصدی مراجعان به مراکز ثبت شرکت ها شده است.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه هم اکنون ۷ پروژه کلان مبتنی بر فناوری در حال پیگیری است، افزود: از چند هفته آینده اسناد به صورت الکترونیکی صادر می‌شود که در این صورت ارتکاب جرم جعل امکان‌پذیر نیست و ایران نیز عضو ۱۰ کشور جهان دارای اسناد الکترونیکی می شود.
معاون رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه در حوزه ثبت شرکت‌ها و هوشمندسازی۳ فرایند مهم الکترونیکی شده است، بیان کرد: تمامی اراضی و املاک نیروهای مسلح استان سمنان ۱۰۰ درصد حد نگاری شده و اسناد مالکیت شهرک های صنعتی و پارک علم و فناوری نیز صادر شده است.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به لزوم تشکیل کمیته رفع معضلات ثبتی در همه استان‌ها، گفت: هویت‌دار کردن و سنددار کردن اراضی سبب رفع تصرف در آنها می‌شود و در سطح ملی نیز کمیسیونی برای احصاء و رفع مشکلات تشکیل می‌شود.
بابایی با بیان اینکه سیاست گذاری نظام در راستای حد نگاری ۱۰۰ درصدی اراضی کشاورزی و منابع طبیعی است، افزود: دریافت نکردن سند اراضی کشاورزی موجب سوء استفاده سودجویان و تبدیل اراضی به ویلا سازی است.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور،گفت:در سفر به استان سمنان حد نگاری و صدور اسناد شرکت‌های شهرک‌های صنعتی، پارک های علم و فناوری و نیروهای مسلح استان سمنان به صورت ۱۰۰ در صد محقق شد و اسناد مالکیت بازار سنتی سمنان نیز به مالکان تحویل داده شد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.