کد خبر : 432
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۵:۳۶
-

مشارکت سمنانی‌ها در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی ۱۱ درصد افزایش یافت

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: تعداد شرکت‌کنندگان در نهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در این استان ۴۲ هزار و ۹۴۴ نفر بود که نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشت.ب به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، آئین اختتامیه نهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی شهرستان سمنان با حضور حجت‌الاسلام مصطفی فاطمی بصیر، امام‌جمعه سرخه؛ حبیب‌الله خجسته

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: تعداد شرکت‌کنندگان در نهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در این استان ۴۲ هزار و ۹۴۴ نفر بود که نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشت.ب

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، آئین اختتامیه نهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی شهرستان سمنان با حضور حجت‌الاسلام مصطفی فاطمی بصیر، امام‌جمعه سرخه؛ حبیب‌الله خجسته پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان؛ امیر بینایی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان؛ حسین شاکری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان؛ محمد دستورانی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان؛ حجت‌الاسلام حسن فریدون، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان؛ محمود باهنر، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربيتي استان سمنان؛ جمعی دیگر از مسئولان استانی، مسئولان ‌شهرستانی مهدی‌شهر و سرخه؛ نویسندگان و فرهیختگان و کتابداران در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی استان سمنان برگزار شد.
حسین شاکری  در این مراسم ضمن بیان اینکه نهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در سه رده سنی کودک و نوجوان، جوان و بزرگ‌سال فراخوان شده بود، بیان کرد: افزایش تعداد آثار ارسالی به جشنواره امسال در بخش کودک و نوجوان قابل‌توجه بود.
وی با تأکید بر اینکه امسال هشت هزارو 333 نفر در بخش پویش کتاب‌خوان رضوی از استان سمنان شرکت کردند گفت: اکثریت مشارکت‌کنندگان در این بخش کودک و نوجوان بودند.
وی ترویج سیره ائمه اطهار (ع) و آشنایی عموم مردم با سبک زندگانی رضوی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.
شاکری، تعداد کل شرکت‌کنندگان استان سمنان در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی امسال را ۴۲ هزار و ۹۴۴ نفر عنوان کرد و بیان داشت: از این شمار 31 هزار و 561 نفر در بخش آنلاین، هفت هزارو 557 نفر در بخش تستی مکتوب و سه هزارو 826 نفر در بخش نقاشی در این جشنواره شرکت و به رقابت پرداختند.
وی بابیان اینکه امسال 180 نفر از شرکت‌کنندگان استان سمنان در زمره برترین‌های نهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی قرارگرفته‌اند گفت: برگزیدگان در شهرستان‌های استان تجلیل شدند.
شاکری با قدردانی از دستگاه‌های مشارکت‌کننده، کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در برگزاری نهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی گفت: سال گذشته 37 هزار و 978 نفر شرکت در جشنواره شرکت کردند و امسال شمار شرکت‌کنندگان نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشت.
فرهنگ کتاب‌خوانی در بین دانش آموزان تقویت شود
در ادامه حجت‌الاسلام مصطفی فاطمی بصیر امام‌جمعه سرخه گفت: باید فرهنگ کتاب‌خوانی در بین دانش آموزان تقویت شود.
وی افزود: ترویج سیره زندگانی ائمه اطهار و امامان معصوم علیهم‌السلام باید در دستور کار مسئولان فرهنگی قرار گیرد
امام‌جمعه سرخه با تأکید بر لزوم الگو گیری از سیره زندگانی امام رضا (ع) عنوان کرد: برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی نقش مؤثری در ترویج این الگو در جامعه دارد و باید ظرفیت‌های لازم برای توسعه این جشنواره در بخش‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی فراهم شود.
فاطمی بصیر با اشاره به برخی ویژگی‌های شاخص امام رضا (ع) در حیات خود تصریح کرد: مهمان‌نوازی، کمک به هم نوع، امانت‌داری، صداقت، محبت ورزی به کودکان و نوجوانان ازجمله ویژگی‌های امام رضا (ع) است.
وی بابیان اینکه هجمه‌های فرهنگی متعدد در جامعه، جوانان و نوجوانان را مورد هدف قرار داده است، اضافه کرد: تشویق کودکان، نوجوانان و جوانان برای شرکت در این جشنواره از اولویت‌های مهم کتابخانه‌های عمومی برای اجرای این جشنواره قرار گیرد.
گفتنی است: در آئین اختتامیه نهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی شهرستان سمنان از برگزیدگان این جشنواره در شهرستان‌های مهدی‌شهر و سرخه هم تجلیل شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.