کد خبر : 618
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
-

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ۷۰ بقعه سمنان/ ۳۷ روحانی به سمنان اعزام می‌شوند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از اجرای برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی در ۷۰ بقعه متبرکه این استان خبر داد و گفت: ۳۷ روحانی به مناسبت ایام محرم به این استان اعزام می‌شوند به گزارش پایگاه خبری کارنام فردا ،حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل تدینی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات اظهار کرد:

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از اجرای برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی در ۷۰ بقعه متبرکه این استان خبر داد و گفت: ۳۷ روحانی به مناسبت ایام محرم به این استان اعزام می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری کارنام فردا ،حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل تدینی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن ایام محرم همه مردم تلاش می‌کنند تا از تعالی دین و عزاداری‌های حسینی بهترین بهره را ببرند و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان هم تلاش دارد تا به‌عنوان خادم‌الحسین و بر اساس نیت، گام‌هایی در این راستا بردارد.
وی با اشاره به اجرای طرح بصیرت عاشورایی در استان سمنان بیان کرد: باید عبرت‌ها، درس‌ها و نکات عاشورا را برای مردم تبیین کرد و صرفاً به عزاداری خاص بسنده نشود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با تأکید بر اینکه باید بصیرت لازم را از مفاهیم والای عاشورا دریافت کرد و افزود: این طرح بصیرت عاشورایی از دهم شهریورماه تا هفتم آبان ماه در این استان اجرا می‌شود.
تدینی با بیان اینکه طرح بصیرت عاشورایی در ۷۰ بقعه متبرکه استان سمنان اجرا می‌شود، ادامه داد: اجرای طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه در اولویت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان قرار دارد و سپس در مساجد و تکایا نیز پیگیری خواهد شد.
وی با تأکید بر لزوم فضاسازی تبلیغات و اطلاع‌رسانی و فعالیت‌هایی نظیر سیاه‌پوش‌سازی بقاع متبرکه در این ایام، تأکید کرد: تلاش‌های زیادی به همت هیأت امنای آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان سمنان در این راستا انجام می‌شود و آموزش‌های لازم نیز به متولیان و بقاع متبرکه داده شده است تا در کنار روحانیان اعزامی به‌خوبی انجام‌وظیفه کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان عنوان کرد: ۳۷ نفر روحانی به مناسبت ایام ماه محرم وارد این استان خواهند شد و در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان استان مشغول تبلیغ می‌شوند.
تدینی تصریح کرد: در دهه دوم ماه محرم، برنامه «لبیک یا حسین» با محوریت آغاز برنامه‌های محرم در ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان سمنان اجرا می‌شود.
برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در سمنان
وی با بیان اینکه برخی شهرستان‌ها طبق سنت‌های دیرینه خود یکی دو روز قبل از محرم برنامه‌هایی را برای استقبال از این ماه پیش‌بینی کرده‌اند، گفت: همایش شیرخوارگان حسینی در روز ششم محرم در سراسر استان سمنان اجرا می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از برگزاری همایش «احلی من العسل» ویژه نوجوانان حسینی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش این استان خبر داد و گفت: برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در روزهای تاسوعا و عاشورا به اوج کار خود می‌رسد و با توجه به علاقه‌مندی مردم به امامزادگان و بقاع متبرکه ویژه‌برنامه‌هایی در این وقایع اجرا می‌شود.
تدینی برگزاری مراسم شام غریبان را از دیگر برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: همایش «رهروان زینبی» نیز در روز دوازدهم محرم ویژه بانوان در استان سمنان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: خیمه‌های معرفت که هرساله در طرح آرامش بهاری در ایام نوروز در استان سمنان برپا می‌شد، امسال در طرح بصیرت عاشورایی در استان سمنان دایر می‌شود و تلاش می‌کنیم با حضور کارشناسان مربوطه در راستای ترویج فرهنگ حسینی و تبلیغ سنت حسنه وقف، ایثار و شهادت در این خیمه‌ها اقدام شود

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.