کد خبر : 1544
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲
-

مدیر مدرسه مظهر تحول در نظام تعلیم و تربیت است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در سفر یک روزه به شهرستان بم در گردهمایی مدیران مدارس این شهرستان، گفت: سند تحول بنیادین باید گفتمان‌ها را در مدرسه تغییر دهد و مدیر مدرسه باید بتواند با تشخیص مفاهیم، برنامه‌ها را ‌پیش ببرد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، احمد اسکندری نسب صبح چهارشنبه ۱۷ مهرماه

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در سفر یک روزه به شهرستان بم در گردهمایی مدیران مدارس این شهرستان، گفت: سند تحول بنیادین باید گفتمان‌ها را در مدرسه تغییر دهد و مدیر مدرسه باید بتواند با تشخیص مفاهیم، برنامه‌ها را ‌پیش ببرد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، احمد اسکندری نسب صبح چهارشنبه ۱۷ مهرماه ۹۸ در سفر یک روزه به شهرستان بم در گردهمایی مدیران مدارس این شهرستان با اشاره به اینکه شهر دارالصابرین بم مردمان آن مثل نخل های استوار خوش درخشیدند، افزود‌: رسالت ما در آموزش و پرورش یک رسالت الهی و خدایی است و همه ما باید قدردان این مسئولیتی که به ما سپرده شده است، باشیم.
وی با اشاره به اینکه مردم شهرستان بم امتحان سخت الهی را در زلزله سال ۸۲ پشت سر گذاشته اند، بیان داشت: همه ما باید تلاش کنیم تا در جایگاهی که قرار داریم موثر باشیم و چیزی که برای همه ما به یادگار خواهد ماند، اثرگذاری در حوزه‌ و جایگاهی است که در آن قرار گرفته‌ایم و خدمت رسانی می کنیم.
اسکندری نسب با بیان اینکه ما در آموزش و پرورش مهمترین و اثرگذارترین دستگاه هستیم، زیرا آموزش و پرورش متولی انسان سازی است، خاطرنشان کرد: همه دست اندرکاران در آموزش و پرورش استان باید برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که نقشه راه نظام تعلیم و تربیت است تلاش کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان توجه به جایگاه مدرسه و مدرسه محوری را در اسناد بالادستی به خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهم عنوان کرد و اظهار داشت: همگی ما باید تلاش کنیم تا جایگاه مدرسه ارتقا یابد و مدیر مدرسه قدرت تصمیم گیری و تصمیم سازی داشته باشد زیرا مدیر مدرسه مظهر تحول در نظام تعلیم و تربیت است.
وی با اشاره به اینکه ما در آموزش و پرورش به دنبال این هستیم تا دانش آموزان بعد از فراغت از تحصیل به حیات طیبه دست پیدا کنند، افزود: مدرسه به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت جلوه ای از تحقق حیات طیبه است و کانون عرضه فرصت های تربیتی، مدرسه است.
احمد اسکندری نسب با اشاره به اینکه مدیر مدرسه در اسناد بالادستی فردی مومن، خلاق، فکور، آینده نگر و مشارکت پذیر تعریف شده است، گفت: تمامی مدیران مدارس و معلمان ما باید صلاحیت های حرفه ای لازم را داشته باشند و معلمی نقش آن اسوه گری است و باید برای همه و دانش آموزان خود نمونه باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر اینکه مدرسه باید محیطی باشد تا دانش آموزان در آن مهارت های زندگی و اخلاقی را بیاموزند، بیان داشت: همه مسئولان و دست اندرکاران آموزش و پرورش باید تکریم از معلمان را در دستور کار خود قرار دهند و نباید معلم در آموزش و پرورش احساس تنهایی کند.
برپایه این گزارش گردهمایی مدیران مدارس شهرستان بم با حضور احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، خدامراد بصیری رئیس اداره حراست آموزش و پرورش استان، امید سلاجقه رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، فریبا اسکندری زاده رئیس اداره مشارکتهای مردمی و مراکز و مدارس غیردولتی استان در محل سالن اجتماعات هنرستان شهید بهشتی شهرستان بم برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.