کد خبر : 2394
تاریخ انتشار : جمعه ۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
-

کمبود ۱۰ هزار کلاس درس در استان خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از کمبود ۱۰ هزار کلاس درس در استان و تخریبی بودن ۳۰ درصد از فضاهای آموزشی در استان خوزستان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، کورش مودت در جمع دست اندرکاران موسسه خیریه راه ایمان افزود: موسسه خیرین راه ایمان زیر نظر مرجع عالی قدر عالم تشیع حضرت

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از کمبود ۱۰ هزار کلاس درس در استان و تخریبی بودن ۳۰ درصد از فضاهای آموزشی در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، کورش مودت در جمع دست اندرکاران موسسه خیریه راه ایمان افزود: موسسه خیرین راه ایمان زیر نظر مرجع عالی قدر عالم تشیع حضرت آیت الله العظمی سیستانی اقدمات بزرگی در حوزه مدرسه سازی در استان خوزستان به انجام رسانده است که شایسته تقدیر و تشکر است.


وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین قانون اساسی آموزش و پرورش است؛ خاطرنشان کرد: پرورش دانش آموز مبتکر، خلاق و بر مدار آموزه های تربیتی پایه و اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که می بایست همه حوزه های تعلیم و تربیت در راستای عمل به مفاد این سند گام بردارند.


مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در عین حال با اظهار اینکه ۳۰ درصد از فضاهای آموزشی استان نیاز به تخریب و بازسازی دارند؛ خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته استان خوزستان به ۱۰ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد‌ که امیدواریم با وجود مجمع خیرین مدرسه ساز بتوانیم گامی در خصوص ارتقای شاخص سرانه فضای آموزشی در استان برداریم.


مودت در ادامه با اشاره به فعالیت کارگروه ویژه کیفیت بخشی به آموزش و پرورش استان؛ توضیح داد: این کارگروه ویژه به صورت مدون تاکنون چندین جلسه با حضور ۵ تن از معاونین وزیر تشکیل داده است. در قالب فعالیت های این کار گروه به دنبال تدوین سند توسعه آموزش و پرورش خوزستان هستیم.


وی افزود: سند تحول بنیادین مهمترین برنامه خود را رسیدن دانش آموز به حیات طیبه می داند. آموزش و پرورش خوزستان نیز می بایست برنامه های خود را بر اساس آموزش مهارت های زندگی اجتماعی بر مدار سند تحول بنیادین پیاده کند زیرا یکی از راه های اصلی کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه آموزش مهارت های زندگی اجتماعی به دانش آموزان است.


مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های موسسه خیریه راه ایمان در حوزه مدرسه سازی؛ خاطرنشان کرد: این موسسه علاوه بر مدرسه در حوزه های دیگر اجتماعی نیز اقدمات خوبی داشته است. موسسه راه ایمان در حوزه مدرسه سازی و مدرسه یاری توانسته  است در راستای تامین  نیروی انسانی مدارس زیرنظر خود نیز گام های خوبی بردارد که شایسته تقدیر است. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.