کد خبر : 3802
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
-

بانوان پیشگامان عرصه تعلیم و تربیت جامعه هستند

مشاور و مسئول امور زنان اداره کل آموزش و پرورش استان البرز برنامه های هفته زن و گرامیداشت مقام مادر (26بهمن ماه لغایت 1 اسفندماه 98) اداره کل آموزش و پرورش البرز را تشریح کرد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، زهرا شاکر   اظهار داشت: عالم هستی و نظام آفرینش مفتخر به وجود شریف

مشاور و مسئول امور زنان اداره کل آموزش و پرورش استان البرز برنامه های هفته زن و گرامیداشت مقام مادر (26بهمن ماه لغایت 1 اسفندماه 98) اداره کل آموزش و پرورش البرز را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، زهرا شاکر   اظهار داشت: عالم هستی و نظام آفرینش مفتخر به وجود شریف بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) است که می تواند الگویی به تمام معنا برای بشریت اعم از زن و مرد باشد که هر چه معرفت زنان ما نسبت به این بزرگوار بیشتر شود بهتر می توانیم از ایشان الگو گرفته و پیروی کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت موضوع زن به دلیل نامگذاری روز ولادت حضرت زهرا (س) توسط حضرت امام خمینی (ره) افزود: هفته زن و نامگذاری این ایام زمینه ای فراهم می آورد تا بتوانیم به قدر و منزلت زنان در اسلام و نقش آنان در خانواده و جامعه بیشتر بپردازیم. ایشان در ادامه ارتقاء فرهنگ فاطمی در بین خانواده ها را وظیفه همگانی دانستند و اضافه کردند الگوسازی و معاصر سازی زندگی و رفتار و سلوک حضرت زهرا (س) نقش به سزایی در سالم سازی خانواده و اجتماع دارد .

وی با بیان اینکه تربیت نسل حال و  آینده کشور در اختیار بانوان است اظهار داشت: بانوان پیشگامان عرصه تعلیم و تربیت جامعه هستند از این رو توجه به امور بانوان ضروری است. 

مشاور امور زنان اداره کل آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: برگزاری همایش و جشن میلاد در حوزه ستادی و اهداء گل و هدیه  ، ارسال پیامک تبریک به بانوان حوزه ستادی، برگزاری دوره آموزشی تقویت مهارتهای گفتگو و ارتباط مؤثر، برگزاری کارگاه آموزشی مطالعات زنان  با محورهای شش گانه زن و رسانه ،زن در قرآن ،جنسیت و توسعه ، تحول و مشارکت سیاسی ، روانشناسی زنان ، سیر تحول خانواده و زن از دیدگاه جامعه با مدرسی اساتید کشوری ازجمله برنامه های اجرایی هفته زن این اداره کل می باشد.

شاکر ادامه داد: برگزاری مسابقات ورزشی ، جشن و مولودی خوانی ، تجلیل و تقدیر از بانوان شاغل در ادارات و بانوان فرهنگی در مدارس ، برگزاری اردوهای یک روزه ویژه بانوان شاغل در ادارات ، برگزاری کارگاههای توانمند سازی بانوان فرهنگی با موضوعات آموزش مهارت زندگی و همسرداری ، غنی سازی روابط زوجین و تحکیم بنیان خانواده ، مادر و کودک و نقش بازی در پرورش فرزند ، پایش بیماریهای شایع زنان ، یک روز شاد با مادرم در سطح مدارس ، برپایی نمایشگاه دستاوردها و دست سازه های هنرجویان دختر، برپایی نمایشگاههای حجاب و عفاف ، برپایی غرفه فروش صنایع دستی زنان سرپرست خانوار فرهنگی ، برگزاری شورای اداری ویژه بانوان و تجلیل از مراقبین جانباز را از دیگر برنامه های متنوع این هفته در سطح استان برشمرد. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.