کد خبر : 4141
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
-

بهبود ۲ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سمنان

ر ئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت:۲ بیمار مبتلا به کرونا از مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان بهبود یافته و مرخص شدند. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،نوید دانائی با اشاره به انجام اقدامات و تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه و لزوم همراهی عموم مردم در این

ر ئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت:۲ بیمار مبتلا به کرونا از مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان بهبود یافته و مرخص شدند.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،نوید دانائی با اشاره به انجام اقدامات و تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه و لزوم همراهی عموم مردم در این راستا گفت: سامانه ۱۹۰ در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با داخلی ۶ راه‌اندازی شده است و این سامانه با حضور کارشناسانه مجرب پاسخگوی تمامی سؤالات مردمی در مورد ویروس کرونا است.

وی افزود: از چهار موردی که در سمنان در حال حاضر مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند، ۲ مورد بهبودیافته‌اند و ۲ نفر دیگر در حال گذراندن مراحل و فرایند درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: همان‌طور که از طریق مختلف بار‌ها در طی روز‌های گذشته اطلاع‌رسانی شده است باید تمامی نکات بهداشتی لازم را به‌صورت فردی مراعات کنند.

دانائی عنوان کرد: دست دادن، روبوسی کردن، خوردن هر نوع ماده غذایی با دست‌های آلوده و قبل از شست و شوی دست‌ها و مالیدن دست‌های کثیف به چشم‌ها، دهان و بینی ازجمله مواردی است که در مبتلا کردن افراد به بیماری علی واگیردار اثرگذار است.

وی افزود: خودداری کردن از سفر‌های غیرضروری ازجمله دیگر مواردی است که در شرایط کنونی مردم باید نسبت به این توصیه‌ها توجه کافی داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اظهار داشت: استرس و اضطراب و گوش سپردن به شایعات و دریافت اطلاعات و اخبار مربوط به ویروس کرونا از منابع غیر موثق در چنین شرایطی به ضرر سلامت و امنیت روانی و جسمانی و بهداشتی تک‌تک افراد جامعه است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.