کد خبر : 6200
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
-

چشمه علی دامغان ساماندهی می شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: چشمه علی دامغان ساماندهی می شود. به گزارش پایگاه خبری مهدی جمال افزود: در راستاي حفاظت و حراست از آثار و بناهاي تاريخي و با ارزش و همچنين مرمت و احيای بناهاي به ثبت رسيده در فهرست آثار ملي کشور، ساماندهي و احيای مجموعه  مذکور در برنامه قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: چشمه علی دامغان ساماندهی می شود.

به گزارش پایگاه خبری مهدی جمال افزود: در راستاي حفاظت و حراست از آثار و بناهاي تاريخي و با ارزش و همچنين مرمت و احيای بناهاي به ثبت رسيده در فهرست آثار ملي کشور، ساماندهي و احيای مجموعه  مذکور در برنامه قرار دارد.

جمال افزود:در این مرحله از ساماندهی اقداماتی شامل: ساخت نمازخانه مردانه و زنانه، ساماندهی فضای ورودی و اطراف بنای ضلع جنوبی مجموعه، هرس درختان مجموعه، نورپردازی و طراحی مبلمان داخلی مجموعه، ساخت و نصب پل چوبی، تعریف و طراحی مسیر بازدید برای گردشگران، جا به جایی و بهینه سازی کانکس های اقامتی، بهسازی و لایروبی استخر مجموعه و … به صورت موضعی و بر اساس اعتبار موجود انجام می شود.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت:این مجموعه دارای استخر و دو عمارت تاریخی فتحعلی شاهی(بنای روی آب) و آغا محمدخانی است.

قدمت مجموعه آثار چشمه علی دامغان مربوط به  دوره های تیموری،صفویه و قاجار است که در هر دوره تکامل یافته  و با شماره 430 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

این مجموعه در ۳۵ کیلومتری شمال دامغان در منطقه ای کوهستانی و خوش آب و هوا قرار دارد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.