کد خبر : 6248
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
-

وضعیت منابع طبیعی در ارتباط تنگاتنگ با مردم سامان‌دهی می‌شود

رئیس اداره آموزش منابع طبیعی سمنان بابیان اینکه باید تعامل دو سویه بین تسهیلگران و جوامع محلی برقرار باشد، گفت: وضعیت منابع طبیعی در ارتباط تنگاتنگ با مردم سامان‌دهی می شود. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،علیرضا رهایی در جلسه بررسی اثربخشی پروژه توانمندسازی جوامع محلی در حوزه ابر شهرستان شاهرود به میزبانی منابع

رئیس اداره آموزش منابع طبیعی سمنان بابیان اینکه باید تعامل دو سویه بین تسهیلگران و جوامع محلی برقرار باشد، گفت: وضعیت منابع طبیعی در ارتباط تنگاتنگ با مردم سامان‌دهی می شود.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،علیرضا رهایی در جلسه بررسی اثربخشی پروژه توانمندسازی جوامع محلی در حوزه ابر شهرستان شاهرود به میزبانی منابع طبیعی این شهر ضمن بیان اینکه باید از انجام رفتارهای قهرآمیز با مردم به طور جد پرهیز کرد، ابراز داشت: معتقدیم با رفتار دوستانه و داشتن ارتباط تنگاتنگ با مردم می‌توان وضعیت منابع طبیعی را در کشور ساماندهی کرد.

وی بابیان اینکه نحوه اجرا پروژه و چگونگی ورود جوامع محلی در پروژه مشارکتی و برقراری تعامل دو سویه بین تسهیلگران و جوامع محلی می‌تواند به سامان‌دهی بهتر منابع طبیعی کمک کند، افزود: هر چه این ارتباط قوی‌تر باشد حس مسئولیت‌پذیری مردم نیز ارتقا خواهد یافت و در نهایت منابع طبیعی به اوضاع بهتری می‌رسد.

رئیس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی سمنان بابیان اینکه جلب مشارکت مردم در اجرای طرح‌های منابع طبیعی را نه وظیفه دفتر ترویج و مشارکت مردمی، بلکه وظیفه تمام دفاتر سازمانی بالاخص اداره جهاد کشاورزی شاهرود است، ابراز داشت: می‌بایست با رفتار منطقی حس مسئولیت‌پذیری نسبت به منابع طبیعی را در مردم برانگیخته کرد.

رهایی بابیان اینکه ایجاد بوستان‌های روستایی در حاشیه مناطقی که در نزدیکی جنگل قرار دارند می‌تواند به اشاعه فرهنگ حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و محیط‌زیست کمک کند، تصریح کرد: ایجاد مکان‌های تفریحی روستایی به عنوان فضایی شبه جنگلی ترویج حفاظت از درختان را به دنبال دارد و ضمن آن اثربخشی خوبی نیز در جوامع محلی خواهد داشت.

وی افزود: ایجاد بوستان‌ها در روستاها باهدف فراهم ساختن محیطی جنگلی کمتر باعث گذران اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در محیطی سالم می‌شود که در نهایت منظری زیبا و جذاب را نیز به همراه دارد و همچنین باید گفت اجرای طرح‌هایی که بتواند مردم ساکن در روستا را به حفظ منابع طبیعی ترغیب کند منتهی به بهبود وضعیت این عرصه‌ها می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.