کد خبر : 7776
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
-

پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه نهالکاری شهرستان سمنان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: پروژه نهالکاری بخش بیابان سمنان با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در حال اجراست؛ که پیشرفت ۸۰ درصدی دارد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،معصومه منظمی افزود : پروژه نهالکاری بخش بیابان این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: پروژه نهالکاری بخش بیابان سمنان با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در حال اجراست؛ که پیشرفت ۸۰ درصدی دارد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،معصومه منظمی افزود : پروژه نهالکاری بخش بیابان این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۸ در حال اجراست؛ که پیشرفت ۸۰ درصدی دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد مساحت شهرستان را عرصه‌های بیابانی تشکیل می‌دهد؛ لذا مدیریت مناطق بیابانی شهرستان در اولویت اجرای پروژه‌های مدیریت منابع طبیعی شهرستان سمنان قرار دارد.

منظمی ابراز داشت: پروژه نهالکاری منطقه بیابانی هفت قدیر یکی از پروژه‌های اولویت دار ما در مناطق فاقد پوشش و یا کم پوشش گیاهی این شهرستان است که با نهال کاری با گونه‌های بیابانی سازگار با شرایط منطقه مانند تاغ و آتریپلکس از دی ماه سال ۹۸ آغاز و تا کنون ادامه دارد و شامل زیرپروژه‌های چاله کنی، کاشت نهال، واکاری و شش دوره مراقبت و آبیاری است، زیرا این مناطق منشا برداشت ذرات ماسه و تولید گرد و غبار محسوب می‌شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان هدف از اجرای این پروژه را کنترل فرسایش بادی و ریزگردها، افزایش سرانه پوشش گیاهی مناطق بیابانی، تولید اکسیژن، تلطیف هوا، کمک به تنوع زیستی و بازگشت گیاهان بومی منطقه به اکوسیستم عنوان کرد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.