کد خبر : 8070
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
-

خود اشتغالی، کارآفرینی هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان افزود : خود اشتغالی، کارآفرینی هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای است. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،رضا نقدی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در جلسه با «فاطمه منصوری» معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان، در دانشگاه فنی حرفه استان سمنان برگزار شد، از اجرای

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان افزود : خود اشتغالی، کارآفرینی هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،رضا نقدی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در جلسه با «فاطمه منصوری» معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان، در دانشگاه فنی حرفه استان سمنان برگزار شد، از اجرای موفق سامانه بومی آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان خبر داد و گفت: آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان، رتبه برتر کشور را در سطح دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور کسب کرد و این دانشگاه آمادگی میزبانی سمینار‌ها و وبینار‌های استانی و کشوری را داراست.

وی افزود: جمعیت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بالغ بر ۱۴۰ هزار دانشجو در تمامی استان‌های کشور و در ۱۷۶ دانشکده با ۲۵ هزار عضو هیئت علمی و استاد شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان ابراز داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در حال حاضر با داشتن بیش از ۴ هزار دانشجو و ۴ دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیاز‌های بازارکار در حوزه‌های مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و ماموریت خود را دنبال می‌کند.

رضا نقدی گفت: این دانشگاه تلاش می‌کند از طریق تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان سرافراز میهن اسلامی فراهم کند.

وی آمار اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه را بیش از ۶۳ درصد دانست و گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان در ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی می‌باشد که از این تعداد ۳۸ رشته در مقطع کاردانی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی است.

نقدی اضافه کرد: آمار اشتغال دانش‌آموختگان نشان می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز صنعت رشته‌های تحصیلی را ارایه می‌دهد تا دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه اشتغال نداشته باشد و، چون ۶۰ درصد دروس‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای به صورت کارگاهی ارائه می‌شود، دانشجو در کنار درس تئوری، مهارت انجام کار را نیز به خوبی فرا میگیرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به کمبود‌های این دانشگاه در ساختمان‌های آموزشی گفت: مساعدت لازم در خصوص اختصاص بودجه و رفع نیاز‌های این مرکز صورت پذیرد تا در راستای شکوفایی هر چه بیشتر و توسعه مطلوب این دانشگاه گام برداشته و بتوانیم نقش کلیدی خود را در حوزه اشتغال به نحوی شایست انجام دهیم.

این مسئول با بیان این که طرح جامع آموزش کارکنان در حوزه‌های فنی و مهارتی توسط استانداری سمنان ارائه و به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان برگزار گردد، افزود: اقتصادی‌ترین نوع آموزش، آموزش مهارتی است و آمار اشتغال دانش‌آموختگان نشان می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز صنعت رشته‌های تحصیلی را ارایه می‌دهد تا دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه اشتغال نداشته باشد.

 مهارت آموزی و افزایش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای راهکار مهم کاهش بیکاری در جامعه است

فاطمه منصوری معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان در دیدار با دکتر «رضا نقدی» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان اظهار داشت: فرهنگ کار بسیار مهم و کلیدی است و باید بر تقویت زیرساخت‌ها جهت تاثیر ویژه بر روی فرهنگ کار توجه شود و مهارت آموزی و افزایش آموزش‌های کاربردی راهکار مهم کاهش بیکاری است
ایشان مهارت را راه بی بدلیل توسعه دانست و گفت: اگر اطلاعات و مطالعه دقیق از نیاز‌های بازار کار داشته باشیم می‌توانیم برای آن‌ها برنامه ریزی نماییم.
او با اشاره به سند راهبردی توسعه آموزش‌های مهارتی استان بیان کرد: ترویج و توسعه فرهنگ مهارت‌های آموزشی از مهم‌ترین اهداف این سند است که دانشگاه‌ها باید از این ظرفیت بهره گیرند.

وی در بحث ترویج فرهنگ مهارت آموزی گفت: فرهنگ سازی مهارتی باید جزو دغدغه مردم محسوب گردد و آموزش‌ها باید متناسب با بازار کار باشد تا فراگیران نگران آینده شغلی خود نباشند

منصوری با اشاره اهمیت و نقش شورای مهارت گفت: در این شورا هدف، تجمیع امکانات و توانمندی‌ها است و تمام دستگاه‌های دولتی و خصوصی در کنار هم با اعلام نیاز‌ها و ظرفیت‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان با اشاره به ضرورت تدوین سند راهبردی اظهار داشت: برای آموزش باید برنامه‌هایی را تدوین نماییم و نقشه راه مناسب با بستر دیجیتال و کسب و کار را در این بستر تنظیم نماییم.
وی گفت: بانک اطلاعاتی مهارت و دانش آموختگان از بستر شورای مهارت تعیین گردد و در این زمینه حضور اساتید خبره ضروری است.

وی در ادامه ابراز داشت: با ایجاد همگرایی و ایجاد دغدغه مهارت آموزی در نسل جوان و ارزش گذاری به داشتن مهارت انسان‌ها جامعه مهارتی خواهیم داشت که کار‌های فرهنگی زیادی در این زمینه باید صورت پذیرد تا شاهد خروجی ارزشمند باشیم و در نهایت سبب ارتقاء و توانمندی جوانان استان می‌شود.

منصوری  با بیان این که مهمترین دغدغه باید ارتقاء جایگاه مهارت آموزی در سطح استان باشد، گفت: تجمیع ظرفیت‌ها و اتحاد بین حوزه‌های مهارتی منتج به بالارفتن سطح مهارت‌ها و تخصص‌های سطح استان باشیم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی وتحول اداری استانداری سمنان گفت: استفاده از ظرفیت بنیاد علمی نخبگان و پارک‌های علم و فناوری با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان را بسیار اساسی دانست و بر لزوم ارتباط کارآمد به این مراکز تاکید کرد.
سعدالدین ادامه داد: در بخش‌های مختلف صنعتی و آموزشی توجه به مهارت آموزی دارای اهمیت است و با رویکرد‌های نو نهضت مهارت آموزی باید در جامعه نهادینه شود و زیرساخت‌های خوبی برای مهارت آموزی در استان وجود دارد که باید از این ظرفیت به معنای واقعی بهره برد.
وی با اشاره به برگزاری دوره‌های مدیریت مصرف برق و ممیزی ساختمان‌ها در آینده‌ای نزدیک ویژه کارکنان دولت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان خبر داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.