کد خبر : 8228
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
-

افزایش آرامش بصری شهروندان هدف کمیته نمای شهرداری است

مسئول کمیته نمای شهرداری سمنان گفت: در ساماندهی نما به دنبال افزایش آرامش بصری شهروندان  هستیم. ​ به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، هفتمین جلسه شورای معاونان شهرداری سمنان به ریاست سید محمد ناظم رضوی شهردار سمنان و با حضور معاونان و مدیران مناطق تشکیل شد .  ​محسن صوفی آبادی مدیر حوزه شهردار و دبیر جلسه

مسئول کمیته نمای شهرداری سمنان گفت: در ساماندهی نما به دنبال افزایش آرامش بصری شهروندان  هستیم.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، هفتمین جلسه شورای معاونان شهرداری سمنان به ریاست سید محمد ناظم رضوی شهردار سمنان و با حضور معاونان و مدیران مناطق تشکیل شد . 


محسن صوفی آبادی مدیر حوزه شهردار و دبیر جلسه گفت : در این جلسه اکرم ذولفقاری مسئول کمیته نمای شهرداری سمنان توضیحاتی را در خصوص فعالیت کمیته نما و کمیته سیما و منظر شهری ارائه کرد و مسائل مختلف در خصوص رسیدگی به وضعیت نمای ساختمان های شهری مورد بحث قرار گرفت . 


صوفی آبادی افزود : عدم ساماندهی نماهای شهری یکی از معضلات شهری است که خانم ذولفقاری به آن اشاره داشت و تشکیل کمیته نما در شهرداری برای بررسی کیفی و اظهارنظر در مورد طرح معماری نماهای اصلی و فرعی و کمیته سیما و منظر شهری در اداره کل راه و شهرسازی را در راستای بهینه نمودن این وضعیت دانست. 


ذولفقاری با بیان اینکه افزایش آرامش بصری شهروندان هدف کمیته نمای شهرداری است گفت : متأسفانه در حال حاضر بسیاری از مالکان و سازندگان برای فروش راحت‌تر و بازارپسند نمای ساختمان خود را به طور دلخواه و متفاوت از سایر بناهای گذر طراحی می کنند که این امر یک آشفتگی بصری بدنبال داشته و  شهر را از هویت اصلی خود دور می کند . 


سید محمد ناظم رضوی شهردار سمنان نیز ضرورت بررسی نماهای ساختمانی را در فرآیند صدور پروانه ساختمانی یادآور شد و خاطرنشان کرد: در این زمینه باید از نظرات علمی و تخصصی صاحبنظران در طراحی شهری و معماری خارج از مجموعه مدیریت شهری استفاده کرد.


مدیر حوزه شهردار و دبیر جلسه شورای معاونان شهرداری سمنان خاطر نشان کرد : در این جلسه اطلاع رسانی و تبلیغات الگوهای مبتنی بر حفظ فرهنگ بومی مورد تاکید شهردار و اعضای شورا قرار گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.