کد خبر : 9606
تاریخ انتشار : شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۰۳
-

رشد ۵۷ مشارکت مودیان استان در پرداخت زکات

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان با اشاره به رشد ۵۷ درصدی پرداخت زکات واجب و مستحبی در استان سمنان، گفت: طی شش‌ماهه امسال، ۱۵ میلیارد و ۶۴۴ میلیون تومان زکات در استان جمع‌آوری شد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، محمد قوسی، قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان با اشاره به رشد ۵۷ درصدی پرداخت زکات واجب

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان با اشاره به رشد ۵۷ درصدی پرداخت زکات واجب و مستحبی در استان سمنان، گفت: طی شش‌ماهه امسال، ۱۵ میلیارد و ۶۴۴ میلیون تومان زکات در استان جمع‌آوری شد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، محمد قوسی، قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان با اشاره به رشد ۵۷ درصدی پرداخت زکات واجب و مستحبی در استان سمنان، گفت: طی شش‌ماهه امسال، ۱۵ میلیارد و ۴۴۸ میلیون تومان زکات جمع‌آوری شد.

وی بابیان اینکه تعهد این نهاد در استان برای جمع‌آوری زکات در شش‌ماهه امسال، ۱۴ میلیارد و ۴۹۵ میلیون تومان بوده است، افزود: با جمع‌آوری زکات مذکور ۱۰۸ درصد تعهدات کمیته امداد استان سمنان برای جمع‌آوری زکات، محقق شد.

قوسی با تأکید بر اینکه شفاف‌سازی هزینه کرد زکات جمع‌آوری‌شده در اولویت برنامه‌های کمیته امداد است، گفت: زکات جمع‌آوری‌شده در دو سرفصل کمک به فقرا و پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

محمد قوسی تعهد استان سمنان را در  جمع‌آوری ۲۹ میلیارد و یکصد میلیون تومان دانست و خاطرنشان کرد: قسمت اعظم زکات استان سمنان مستحبی  است

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان به جمع‌آوری سه میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان در شهرستان سمنان ، دو میلیارد و ۷۴۱ میلیون تومان شهرستان گرمسار و شهرستان میامی با دو میلیارد و ۶۱۲ میلیون تومان در سه شهرستان پیشتاز در پرداخت زکات برشمرد و گفت: به ترتیب شهرستان‌های میامی با ۱۸۷ درصد، سمنان با ۱۶۶ درصد  و بسطام با ۱۴۹ درصد از میزان پیش‌بینی زکات  در تعهد آن پیشتاز شدند.

  محمد قوسی بابیان اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در هر منطقه باید در همان شهر یا استان هزینه شود، گفت: هیچ‌گونه حق جابه‌جایی مبالغ جمع‌آوری‌شده زکات از منطقه‌ای به منطقه دیگر وجود ندارد، مگر اینکه فرد نیازمند در آن منطقه برای بهره‌گیری از زکات وجود نداشته باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.