کد خبر : 9801
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
-

اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در ۲۳ حوضه آبخیز استان سمنان

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، فرهاد عبدالشاه معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در نوزدهمین جلسه ستاد هماهنگی و اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری گفت: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در ۲۳حوضه آبخیز استان سمنان با اعتباری معادل ۲۶۶ میلیارد ریال انجام می شود و

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، فرهاد عبدالشاه معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در نوزدهمین جلسه ستاد هماهنگی و اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری گفت: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در ۲۳حوضه آبخیز استان سمنان با اعتباری معادل ۲۶۶ میلیارد ریال انجام می شود و این میزان اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۹ تامین خواهد شد.

وی افزود: از مجموع اعتبارات ۲۶۶ میلیارد ریال، ۲۳۰ میلیارد ریال آن به آبخیزداری عملیات احداث سده های تاخیری اختصاص یافته است.


عبدالشاه گفت: با اجرای طرح های فوق علاوه بر کنترل سیل، حفظ و تقویت پوشش گیاهی مراتع به ازای هر هکتار عملیات آبخیزداری سالانه بطور متوسط ۵۳۰ متر مکعب در مناطق کوهستانی و به ازای هر هکتار عملیات آبخوانداری و پخش سیلاب در مناطق دشتی حدود ۱۰۰۰ متر مکعب آب استحصال می شود.


وی عنوان کرد: در این ۲۳حوضه آبخیز همچنین ۴۸ رشته قنات بطور مستقیم تحت تاثیر این عملیات قرار می گیرند که با اجرای پروژه ها در بالادست، قنوات در صورت آبگیری تغییر زیادی در آبدهی آنها حاصل خواهد شد.


شایان ذکر است؛ پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری در سال جاری با پیشرفت ۳۰ درصدی در حوضه های فوق الذکر در حال اجرا می باشد که با برنامه ریزی های انجام شده کلیه پروژه های مصوب در اوایل سال ۱۴۰۰به بهره برداری کامل خواهد رسید.


در این جلسه علی اصغر جلالی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان عنوان کرد: در سالجاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۱۴میلیارد ریال عملیات کپه کاری ، بذر پاشی ۷۸۰هکتار، حفاظت و قرق ۹۳۰هکتار ، کنتور فارو۱۵۰هکتار و نهالکاری غیر مثمر ۱۱۰هکتار در ۸شهرستان استان سمنان در حال اجرا می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.