کد خبر : 18071
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
-

۹۶۰ میلیارد ریال زکات در مازندران جمع‌آوری شد

۹۶۰ میلیارد ریال زکات در مازندران جمع‌آوری شد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت: در ۹ ماهه امسال ۹۶۰ میلیارد ریال زکات در این استان جمع آوری شد.؛

به گزارش ندای مردم ،حجت الاسلام بشیر عالیشاه روز دوشنبه در نشست خبری با موضوع جشنواره زکات و گفتمان خدمت در ساری افزود: تعهد زکات امسال کمیته امداد مازندران ۷۴۰ میلیارد ریال است که در ۹ ماهه امسال ۹۶۰میلیارد ریال جمع آوری شد.

وی ادامه داد : در ۹ماهه سال گذشته ۴۷۰ میلیارد ریال زکات جمع آوری شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اشاره به اینکه سرفصل های هزینه زکات در بخش های جهیزیه، درمان، تحصیل، معیشت و مسکن است، ادامه داد : از این میزان زکات جمع آوری شده ۲۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه و ۷۰۰ میلیارد ریال زکات مستحب است.

مدیر کل کمیته امداد مازندران تهیه بیش از ۴۰۰ جهیزیه، پرداخت هزینه درمان برای بیش از هشت هزار نفر، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به بیش از پنج هزار دانش آموز و دانشجو، آزادی ۲۱زندانی، پرداخت هزینه ساخت ۹۳ مسکن و تعمیر بیش از ۲هزار مسکن از طریق زکات اعلام کرد.

حجت الاسلام عالیشاه زمان برگزاری نخستین جشنواره زکات مازندران را هشتم دی امسال اعلام کرد و گفت : یک هزار و ۳۵۰ اثر در قالب پوستر، رسانه، مقاله، کتاب، گرافیک از ۱۴استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

مدیر کل کمیته امداد مازندران افزود: امسال اعتبار اشتغال ۸۰۰ میلیارد تومانی برای مددجویان در نظر گرفته شد که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته و تاکنون با جذب ۵۵۰ میلیارد تومان ۶۶ درصد اعتبار این بخش جذب شده است.

وی ادامه داد : تا پایان بهمن تمامی اعتبار اشتغال جذب خواهد شد و اعتبار مازاد ۴۰۰میلیارد تومانی نیز از کمیته امداد کشور اختصاص خواهد یافت و ۱۷ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد خواهیم کرد.

حجت الاسلام عالیشاه به فعالیت این نهاد در حوزه مسکن با همکاری بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت : با همکاری این ارگان ها ساخت ۱۱۲مسکن محرومان شروع شده و تا ۱۵۰میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود.

مدیر کل کمیته امداد مازندران از برنامه افتتاح یک هزار مسکن محرومان استان در روز۱۴ اسفند خبر داد و گفت : در همان روز ۲ هزار مسکن محرومان کلنگ زنی می شود.

وی افزود : تعمیرات ۹۵۹مسکن مددجویان با اعتبار ۷۰میلیارد ریالی و ۳۰میلیارد تسهیلات انجام شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.