کد خبر : 18470
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
-

شبکه سازمان‌یافته مفسدان اقتصادی صنعت خودروسازی در سمنان متلاشی شد

شبکه سازمان‌یافته مفسدان اقتصادی صنعت خودروسازی در سمنان متلاشی شد
شبکه سازمان‌یافته مفسدان اقتصادی در صنعت خودروسازی توسط اطلاعات سپاه حضرت قائم (عج) استان سمنان متلاشی شد. ؛

به گزارش ندای مردم از روابط عمومی سپاه استان سمنان، سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان سمنان در پی رصد اطلاعاتی تعدادی از مفسدان و اخلال‌گران در نظام اقتصادی کشور که طی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ با استفاده از بهانه‌هایی چون تحریم به صورت شبکه‌ای اقدام به کسب منافع نامشروع کرده بودند، دستگیر و تحویل مراجع قضایی کرد.
این شبکه با سوءاستفاده از شرکت‌های پوششی در خارج از کشور، علاوه بر ایجاد وضعیت ذی‌نفع واحد در معاملات خارجی و ارائه اسناد مجعول گمرکی، اقدام به قاچاق سازمان‌یافته قطعات خودرو به ارزش بیش از دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان کرد.
شبکه سازمان‌یافته مفسدان اقتصادی در صنعت خودروسازی با هدف کسب سود بیشتر، اقدام به بیش‌اظهاری اقلام وارداتی خود در گمرک و گران‌فروشی این قطعات به خودروسازان داخلی جمعاً به ارزش ۷۵۰ میلیارد تومان کرد.
دریافت ۵۷ هزار تن ورق فولادی با کیفیت، به نرخ دولتی و فروش آن در بازار آزاد از دیگر تخلفات شبکه سازمان‌یافته مفسدان اقتصادی در صنعت خودروسازی است.
این اقدام شبکه سازمان‌یافته مفسدان اقتصادی در صنعت خودروسازی منجر به استفاده از ورق‌های با کیفیت پایین در تولیدات این شرکت خودروساز و موجب کاهش کیفیت خودروهای تولیدی این شرکت شد.
رسیدگی به تخلفات شبکه سازمان‌یافته مفسدان اقتصادی در صنعت خودروسازی و مرتبطان آنها در شرکت‌های خودروسازی به وسیله قوه قضائیه در جریان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.