کد خبر : 18694
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
-

مرکز غیرمجاز رمزارز در بازرسی‌های توزیع برق استان سمنان کشف شد

مرکز غیرمجاز رمزارز در بازرسی‌های توزیع برق استان سمنان کشف شد
سرپرست معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان گفت: ۳۴۲ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز سال گذشته در قالب اجرای طرح بازرسی در استان کشف شد.؛

به گزارش  ندای مردم ،مهدی پاک‌طینت روز سه شنبه به خبرنگاران ابراز داشت: در اجرای طرح تست و بازرسی ۱۰۴ هزار و ۳۹۱ اشتراک برق در سال ۱۴۰۱ بررسی شد که در حوزه اشتراک‌های عادی یا غیردیماندی، بیش از ۸۶ هزار مورد آزمایش کنتور برق توسط ماموران این شرکت انجام شد.

 

وی با اشاره به این که این طرح در راستای نظارت مستمر کنترل صحت کارکرد لوازم اندازه گیری مشترکان برق اجرا شد، بیان کرد: از جمله دستاوردهای این بررسی‌ها می توان به کشف ۸۳۹ کنتور معیوب غیردیماندی، بازبینی بیش از ۱۸ هزار کنتور دیماندی یا سنگین، کشف ۳۴۲ مورد مراکز رمزارز غیرمجاز، اصلاح مدار تابلوی اندازه گیری مشترکان دیماندی بخش چاه های کشاورزی به منظور کنترل پذیری، اصلاح تابلو لوازم اندازه گیری مشترکان مناطق آلوده و بهبود شاخص نصب با پیگیری مستمر، برشمرد.

سرپرست معاونت فروش و خدمات مشترکین توزیع برق استان سمنان ادامه داد: نزدیک به ۱۰ هزار دستگاه از کنتورهای برق نصب‌شده در استان رویت‌پذیر و بیش از چهار هزار مشترک این استان کنترل پذیر است.

پاک طینت در خصوص میزان رصدپذیری میزان بار مصرفی برق استان سمنان گفت: حدود هشت درصد از مصرف برق استان در حال حاضر از طریق کنتورهای هوشمند برق کنترل می شود و عمده مشترکانی که مصرف برق آنها رصد می‌شود، مشترکانی با تعرفه های صنعتی، کشاورزی ، اداری و بانک ها هستند.

سرپرست معاونت فروش و خدمات مشترکین توزیع برق استان سمنان با بیان اینکه قبل از شروع پیک بار ۱۴۰۲ حدود ۲ هزار دستگاه کنتور هوشمند دیگر نصب می‌شود، اضافه کرد: از طریق سیمکارت های متصل این کنتورها، اطلاعات مصرفی مشترکان هر ۱۵ دقیقه یکبار و به طور برخط قابل رویت است و به طور لحظه ای می توان مصرف مشترکانی که پرمصرف هستند و میزان مصرف اعلام شده را رعایت نکرده‌اند، قطع کرد.

سرپرست معاونت فروش و خدمات مشترکین توزیع برق استان سمنان با اشاره به راه اندازی مرکز پایش کنتورهای فهام شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان در سال ۱۳۹۸ یاد آور شد: در این مرکز روند مصرف انرژی توسط مشترکان مختلف به صورت لحظه ای رصد می شود و اطلاعاتی چون توان مصرفی، جریان، ولتاژ و ضریب بار به صورت سوابق ذخیره می شود و این مرکز قادر است در صورت لزوم چند دستور قطع، وصل و تنظیمات کنتور را از راه دور انجام دهد.

کنتور هوشمند میزان مصرف برق را اندازه گیری می‌کند و همچنین امکان دسترسی به داده های مصرف برق را میسر می سازد و در نتیجه، کنترل‌پذیری بیشتری بر میزان استفاده انرژی توسط مشترک را برای شرکت توزیع برق فراهم می‌کند.

خبرنگار – محمد لک زایی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.