کد خبر : 18717
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
-

840پرونده مازندران در پویش” به احترام امام رئوف می بخشم” به صلح وسازش رسید

840پرونده مازندران در پویش” به احترام امام رئوف می بخشم” به صلح وسازش رسید
رییس کل دادگستری مازندران گفت: همزمان با سالروز سال گذشته تولد امام رئوف امام رضا(ع) تا کنون ۸۴۰ فقره پرونده با موضوعات مختلف درقالب این پویش منجر به صلح ورضایت و بخشش شده است.؛

به گزارش ندای مردم از روابط عمومی دادگستری استان مازندران ، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری در اولین جلسه ستاد صبر استان با بیان اینکه تلاش برای جلب رضایت و ایجاد صلح و سازش در گذشته نیز وجود داشته است افزود: در دین اسلام درخصوص ماهیت صلح وسازش درقرآن کریم ،احادیث مختلف و روایات به دفعات به این موضوع مهم اشاره و راهکارهای عملی فراوانی برای برقراری صلح وسازش آمده است که باید مورد استفاده، توجه وبه کارگیری همه مسوولان، سازمان های مختلف وسازمان های مردم نهاد قرار گیرد.

رییس ستاد استانی صبر مازندران خاطرنشان کرد: فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی و بهره مندی بیشتر از آموزه های دینی مسلما در ترویج و افزایش صلح و سازس در استان بیش از پیش موثر خواهد بود و اساسا هدف مهم تشکیل ستاد استانی صبر ارتقا میانجیگری،گسترش فرهنگ صلح ، بخشش ورضایت استتا اثرات زیانبار جرم کاهش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری به اهمیت پیشگیری از بروز جرائم اشاره کرد و گفت: انواع جرائم اعم از عمد یا غیرعمد،سنگین یا سبک،کوچک یا بزرگ آثار زیانباری دارد واثرات مخرب آن را همه ما لمس کرده ایم درحالی که هزینه پیشگیری ازوقوع جرم وگسترش فرهنگ صلح وسازش به مراتب کم تر است وباید دراین زمینه برنامه ریزی وفرهنگسازی لازم صورت گیرد.

این مقام عالی قضایی مازندران اهمیت وضرورت نهادینه شدن فرهنگ عذر خواهی وعذر پذیری را مورد توجه و تاکید قرار داد و گفت :گاهی منازعات و قتل ها با یک موضوع بسیار جزئی وکم اهمیت بوجود می آید درحالی که اگر همه ما فرهنگ عذرخواهی یا عذر پذیری را در ارتباطات اجتماعی رعایت کنیم زمینه کاهش بسیاری ازجرائم وبه تبع آن کاهش پرونده قضایی بوجود می آید واین همه زمان وسرمایه صرف رسیدگی به پرونده ها نمی شود.

رییس کل دادگستری استان مازندران میزان صلح و سازش درپرونده ها را مناسب استان ولایتمداری مازندران ندانست و اظهار امیدواری کرد با تلاش مجدانه ،دلسوزانه ومخلصانه صلح یاران واعضای ستاد صبر و مردم متدین،انقلابی و ولایتمدار استان درپایان سال درصد بسیارخوبی ازپرونده ها به صلح وسازش وگذشت برسد.

عالی ترین مقام قضایی مازندران خاطر نشان کرد: با تلاش ستاد صبر و متمرکز نمودن و مشارکت دادن گروه های مردمی در ایجاد صلح و سازش، بخشایش و رضایت، گام های ملموس تر و مطلوب تری در این راستا برداشته شود.

وی افزود : قوه قضائیه براساس ماموریت واهداف خود پیگیر این موضوع است اما تحقق آن بدون همراهی دیگر نهادها وسازمان ها محقق نمی شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.