کد خبر : 18930
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
-

113 پروژه عمرانی و اقتصادی در حوزه کشاورزی استان سمنان افتتاح می شود

113 پروژه عمرانی و اقتصادی در حوزه کشاورزی استان سمنان افتتاح می شود
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از افتتاح و کلنگ زنی همزمان ۱۳۷ پروژه بخش کشاورزی این استان در هفته جهاد کشاورزی امسال خبر داد.؛

به گزارش ندای مردم دو استان ،محمدرضا قاسمی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه هفته جهادکشاورزی از امروز ۲۱ خردادماه آغاز می شود اظهار کرد: در این هفته ۱۱۳ پروژه در بخش های مختلف کشاورزی این استان افتتاح و به بهره برداری می رسد که شامل ۱۰۰ پروژه عمرانی و ۱۳ پروژه اقتصادی می شود.

113 پروژه عمرانی و اقتصادی در حوزه کشاورزی استان سمنان افتتاح می شود

وی از هزینه کرد ۸۵ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۹۰۴ میلیون ریال برای این پروژه ها خبر داد و تصریح کرد: این پروژه ها منجر به ۶۳ اشتغال مستقیم و تثبت ۹۸ شغل در استان انجامیده است. همچنین ۹۸ خانوار بخش کشاورزی از پروژه های افتتاحی این هفته بهره مند شدند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان همچنین از کلنگ زنی ۲۴ پروژه بخش کشاورزی در این هفته خبر داد و افزود: ۶ پروژه عمرانی لایروبی قنوات، یک پروژه اقتصادی با اعتبار ۴۰ هزار میلیون ریالی در بخش دامپروری در امیرآباد دامغان، یک پروژه اقتصادی با اعتبار ۹۸۰ هزار میلیارد ریالی در بخش توسعه گلخانه ها در سمنان، دو پروژه گلخانه ای در شهمیرزاد، ۱۱ پروژه سنگ و ملات در بخش عمرانی، سه پروژه مدیریت هرزآب در بخش منابع طبیعی همزمان با هفته جهادکشاورزی کلنگ زنی خواهند شد.

وی به سهم شهرستان ها از پروژه های این هفته پرداخت و ادامه داد: در این هفته ۵۴ پروژه با اعتباری بیش از ۱۴۲ هزار میلیون ریال در شهرستان میامی،۱۶ پروژه با اعتبار بیش از ۷۱ هزار میلیون ریال در شهرستان سرخه،۱۱ پروژه با اعتبار ۱۴۷ هزار میلیون ریال در شهرستان دامغان،۹ پروژه با اعتبار ۱۳۵ هزار میلیون ریال در شهرستان گرمسار، ۸ پروژه با اعتبار ۱۵۶ میلیون ریال در شهرستان شاهرود،۶ پروژه با اعتبار ۳۳ هزار میلیون ریال در شهرستان مهدیشهر، ۵ پروژه با اعتبار بیش از ۹۸ هزار میلیون ریال در شهرستان سمنان و چهار پروژه با اعتبار ۷۱ هزار میلیون ریال در شهرستان آرادان به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان از امنیت غذایی- گشایش در سفره مردم به عنوان شعار هفته جهادکشاورزی در سال جاری نام برد و گفت: این شعار ناظر به بیانات رهبری معظم انقلاب در ابتدای سال در خصوص رویکرد ویژه به اقدامات اقتصادی که منجر به بهبود شرایط در سفره مردم شود، انتخاب شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : سیل اخیر بیش از ۱۰۱ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی استان وارد کرد که عمده این خسارت در غرب استان  و به ویژه در شهرستان آرادان بوده است.
وی عدم رعایت قوانین مربوط به حریم رودخانه‌ها را عامل اصلی خسارت ها برشمرد و گفت: متاسفانه این مشکل در کشور و استان وجود دارد. کشت و احداث باغ در حریم رودخانه ها در مواقع سیل باعث آسیب می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.