کد خبر : 19850
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴
-

ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، نیازمند جریان سازی فرهنگی است

ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، نیازمند جریان سازی فرهنگی است
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان با تاکید بر اینکه فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی باید به صورت جریان سازی فرهنگی در جامعه توسعه یابد گفت: ترویج فرهنگ دوستی با کتاب نیاز همیشگی جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان است. ؛

به گزارش ندای مردم دو استان ،ابراهیم پورتقی در نشست برنامه ریزی برنامه های بزرگداشت هفته کتاب در شهرستان دامغان تاکید کرد: هفته کتاب و کتابخوانی هرساله فرصت مناسبی است تا متولیان امر فرهنگ برای دانش افزایی و ترویج فرهنگ مطالعه گام های مثبت و موثری در جامعه بردارند.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی ویژه‌، باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه گسترش یابد ادامه داد: برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند هم‌ افزایی لازم بین دستگاه‌های فرهنگی و مرتبط با کتاب از جمله کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سایر مجموعه ها هستیم.

پورتقی، خاطرنشان کرد: با تشکیل ستادی از دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های هفته کتاب را بر اساس هم‌اندیشی و متناسب با ذائقه و نیاز مخاطب امروز باید طراحی و اجرایی نماییم.

وی، ترویج فرهنگ دوستی با کتاب را نیاز همیشگی جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان دانست و گفت: باید با برنامه ریزی جامع و کلان، زمینه را برای پیوند ناگسستنی افراد با کتاب فراهم آورد و با تلاش مضاعف و جدیت کتابداران، شاهد گسترش بیش از پیش امر کتابخوانی در بین مردم این شهرستان باشیم.

پورتقی با اشاره به اینکه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی جای کتاب را نخواهد گرفت، تصریح کرد: این روزها بدلیل دسترسی مردم به اینترنت و فضای مجازی گرایش به سمت کتاب و کتابخوانی تا حدودی کمرنگ شده و باید برای ارتقای فرهنگ مطالعه کتاب با راه اندازی کانال های مختلف و ارائه کتابهای گویا از فضای مجازی نیز برای تشویق مردم به امر مطالعه کتاب استفاده کنیم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان گفت: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند عزم همگانی است و امیدواریم با همراهی خانواده‌ها و جامعه کتابخوان بتوانیم هفته کتاب را پربار و باکیفیت برگزار نماییم.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از انجام کارهای موازی و پراکنده در حوزه کتاب و کتابخوانی و اینکه این امر از آسیب های این حوزه است خواستار استفاده از  ابزار هنر برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه شد و این اقدام را در این خصوص بسیار موثر خواند.

در این نشست در خصوص برنامه های مختلف بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان دامغان بحث و تبادل نظر و تصمیماتی اتخاذ شد.

تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی، برگزاری نشست انجمن نهضت مطالعه مفید، عصری با شعر به عنوان یار قدیمی، برگزاری مسابقه فرهنگی محافل ادبی، تجلیل از کتابداران، راه اندازی پاتوق کتاب و کتابخانه های تخصصی، تجلیل از خرد سال ترین و مسن ترین کتاب خوان شهرستان، برپایی ایستگاه نقاشی کتاب، برپایی نمایشگاه خیابانی کتاب و  برگزاری تور رسانه ای و عکاسان کتاب و کتابخوانی از جمله برنامه های پیش بینی شده برای بزرگداشت هفته کتاب در شهرستان دامغان اعلام شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.