کد خبر : 20038
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸
-

پیش بینی فعالیت ۴۰۰ هزار داوطلب سلامت تا نیمه آذرماه

پیش بینی فعالیت ۴۰۰ هزار داوطلب سلامت تا نیمه آذرماه
مدیر کل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیش بینی می‌شود ۴۰۰ هزار داوطلب سلامت تا روز جهانی داوطلبان (۱۴ آذر ماه) در حوزه‌های مختلف سلامت در کشور فعالیت داشته باشند.؛

به گزارش ندای مردم ،فرشید رضایی در حاشیه کنگره بین‌المللی جوانی جمعیت  افزود: بعد از شیوع ویروس کرونا، برخی از شاخص‌های سلامت دچار چالش شد هر چند که تلاش‌های زیادی شد تا جلوی آن گرفته شود اما این امر نشان داد که باید با بحران‌های بدون برنامه همچون کرونا آماده باشیم که بتوان یک ظرفیت به هنگام در مواقع بحران به کار ببریم که برای این امر باید برنامه‌ریزی داشت.

وی افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا همه نیروها در همه واحدها مشغول مقابله با آن بودند که تهدید بسیار جدی بود و عملکرد خوبی در مقابل آن وجود داشت اما این امر سبب می شود که از انجام سایر کارها باز بمانیم و همکاران تلاش های شبانه روزی داشتند که سایر شاخص ها نیز خوب نگه داشته شود.

رضایی به موضوع مشارکت های مردمی نیز اشاره کرد و گفت: مشارکت های مردمی در حوزه بهداشت ستون فقرات برنامه های بهداشتی در کشور محسوب می شود و این امر نیاز به یک ردیف اعتباری ویژه دارد تا بتواند برنامه های خود را با قدرت پیش ببرد.

وی با بیان اینکه در دوران شیوع ویروس کرونا حضور و مشارکت مردم را در حوزه بهداشت داشتیم، افزود: معاونت بهداشتی بهترین عملکرد خود را در مشارکت های مردمی، با جلب مشارکت ها از سمت داوطلبان سلامت داشتند و شاخص ها در این ارتباط نسبت به سه سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است.

مدیر کل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت تصریح کرد: در زمان شیوع ویروس کرونا ۲۵۰ هزار داوطلب سلامت محله با ما همکاری داشتند که این تعداد به ۳۹۰ هزار نفر رسیده و پیش بینی می شود تا روز جهانی داوطلبان به ۴۰۰ هزار نفر برسد.

وی به ارتقای شاخص های سلامت نیز اشاره کرد و گفت: پویشی برای کنترل بیماری های دیابت و فشار خون تشکیل شده که شناسایی بیماران در دستور کار قرار دارد و مشکلی که در ارتباط با این بیماری وجود دارد این است که گروه زیادی از این بیماران از بیماری خود اطلاعی ندارند و این امر به علت آن است که این دو بیماری شروعی خاموش و بی صدا دارد.

رضایی با اشاره به بیماری‌های واگیر نیز گفت: ایران شاخص‌های خوبی را برای حذف برخی از بیماری های واگیر در منطقه داشته است.

وی تاکید کرد: برخی از بیماری ها نیز برای کنترل آن نیاز به حمایت بیشتر دارد به عنوان مثال در مورد مالاریا که شیوع آن در برخی از کشورهای همسایه زیاد است و با توجه به ورود برخی از افراد از کشورهای همسایه که مبتلا به این بیماری بودند شاهد بروز مواردی از این بیماری در داخل کشور هستیم که همکاران بهداشتی در حال شناسایی آن هستند.

خبرنگار -فاطمه قدوسی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.