کد خبر : 20409
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹
-

کشاورزان گلستانی چشم انتظار تدبیر مدیران جهاد کشاورزی/ در فصل کاشت گندم بذر در گلستان نایاب شد

کشاورزان گلستانی چشم انتظار تدبیر مدیران جهاد کشاورزی/ در فصل کاشت گندم بذر در گلستان نایاب شد
فعال رسانه ی و اجتماعی گفت:با سفر دولت ها به استانها معمولا بسیاری از مشکلات مردمی و استان حل می شود و اقدامات و دستاوردهای دولت سر منشا بذر امید و آبادانی برای مردم و آن منطقه خواهد بود.؛

به گزارش ندای مردم دو استان ،در یادداشت عبدالرسول جوادی بالاجاده آمئه است اما اینجا گلستان، رنگین کمان اقوام و سرزمین برادری در دور دوم سفر رئیس دولت به استان گویا کمی متفاوت به نظر می آید که هنوز رد پای دولت سیزدهم از گلستان خشک نشده است حال کشاورزان سختکوش گلستانی بسیار ناخوش است که از بی تدبیری مسولین جهادکشاورزی استان هم بیشتر از این انتظاری نیست.

کمبود بذر مرغوب گندم در حساس ترین زمان “فصل کاشت ” کشاورزان گلستانی را دچار مشکل کرده و با وجود اینکه گلستان رتبه دوم تولید گندم را در کارنامه خود دارد اما جای تاسف است چرا باید در زمان طلایی فصل کاشت آن شاهد تدابیر ضعیف و فشل در مدیریت سازمان جهادکشاورزی استان باشیم .

شرایط جوی استان و آمادگی خاک این روزها مناسب ترین زمان برای کاشت گندم است که متاسفانه با بی تدبیری مدیران جهاد کشاورزی استان همیشه در شرایط نیاز به بذر، کود و سموم مشکلاتی چون کمبود و عدم توزیع مناسب در سطح شهرستانها و روستاها وجود داشته است و گویا مسولین جهادکشاورزی قصد ترمیم و بهبودی در این بخش مهم را ندارند.

البته این مشکل هر ساله پدید می آید و جای تامل است که با وجود این مشکل در هر سال باز هم مدیریت استان چاره اندیشی برای پیش بینی مناسب مقادیر مورد نیاز بذر مرغوب گندم و کود و سموم در زمان نیاز را ندارند.

حال جای سوال است، با وجود اینهمه مدیر و مسئول در سازمان جهاد کشاورزی استان پس به چه اموری مشغول هستند که به امور تامین نیازمندیهای کشاورزان نمی پردازند؟؟

با توجه به اینکه این مشکل از مطالبات مهم کشاورزان استان از رئیس جمهور و دولت سیزدهم بوده است که متاسفانه چندان توجهی به آن نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ! بهتر نیست بجای تقابل و برخورد غیر حرفه ای مدیریتی در پاسخ به سوالات و مطالبات مردم استان، بیشتر به وظایف خود در انجام امور لازم در صنعت کشاورزی، دامپروری، منابع طبیعی و آبخیزداری بپردازید؟

وزیر جهاد کشاورزی ، استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی:

گلستان یکی از مهمترین استان‌های کشور با رتبه دوم در تولید گندم قرار دارد اما آنچه که خواسته کشاورزان گلستانی از مسولین جهادکشاورزی استان است، تامین به موقع بذر مرغوب گندم و کود و نیز توزیع عادلانه به کشاورزان میباشد تا فرایند کاشت در زمان طلایی خود انجام شود.

پیش بینی نیاز آن هم برای استان گلستان کار پیچیده ای نیست که مورد غفلت و بی توجهی قرار گیرد.

انتظار می رود برای امور مهم کشاورزی و تامین نیازمندی های کشاورزان تدبیری عاجل اتخاذ شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.