کد خبر : 17592
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹
-

48طرح اب وفاضلاب شهری به مناسبت دهه فجر افتتاح می شود

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري استان سمنان از افتتاح وکلنگ زنی 48 طرح اين شرکت که همزمان با دهه مبارک فجربرگزار می شود خبرداد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا به نقل ازروابط عمومی آبفای استان سمنان، دکتر محمد طاهري در نشست خبري که با حضور معاونین و خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزارشد گفت:

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري استان سمنان از افتتاح وکلنگ زنی 48 طرح اين شرکت که همزمان با دهه مبارک فجربرگزار می شود خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا به نقل ازروابط عمومی آبفای استان سمنان، دکتر محمد طاهري در نشست خبري که با حضور معاونین و خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزارشد گفت: طرح آبرساني شهري در استان سمنان با اعتبار 222 ميليارد و 539 ميليون ريال در دهه فجر امسال به بهره‌برداري مي‌رسد. وي بيان کرد: هشت طرح آبرساني در سطح استان نيز با اعتبار در نظرگرفته شده 282 ميليارد و 600 ميليون ريال همزمان با چهلمين سال پيروزي انقلاب اسلامي کلنگ زني مي‌شود.
طاهري با اشاره به اينکه 6 طرح استاني همزمان با چهل سالگي انقلاب بهره‌برداري مي‌شود، تصريح کرد: سه طرح در ميامي، 6 طرح در دامغان، سه طرح در گرمسار، چهار طرح در مهديشهر، سه طرح در آرادان، شش طرح در شاهرود، شش طرح در سمنان و سه طرح در سرخه دهه فجر امسال افتتاح مي‌شود.

وي با اشاره به طرح‌هاي افتتاحي در دهه فجر، خاطرنشان کرد: توسعه بيش از چهار هزار کيلومتر شبکه فاضلاب، توسعه شبکه آب شرب، سه هزار و 100 نصب انشعاب آب، يک هزار و 600 نصب انشعاب فاضلاب، يک هزار و 960 تعويض کنتورهاي خراب و تهيه و نصب شيرهاي فشارشکن با عملکرد هوشمند از جمله طرح‌هايي است که در اين ايام به بهره‌برداري مي‌رسد.طاهري خاطرنشان کرد: سه طرح در شاهرود، 2 طرح در سمنان، 2 طرح در گرمسار و يک طرح در سرخه در دهه فجر امسال کلنگ‌زني مي‌شود.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري استان سمنان يادآور شد: حفر و تجهيز و جابجايي پنج حلقه چاه و اجراي سه کيلومتر خط انتقال، ساخت مخزن 2 هزار متر مکعبي شاهرود، بازسازي و ارتقاي تصفيه خانه آب گرمسار و مطالعات فاضلاب شهر سرخه با تامين اعتبارات استاني و ملي بخشي از مهمترين طرح‌هاي کلنگ زني در دهه فجر امسال است.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري استان سمنان عمق متوسط چاه‌هاي آب شرب اين استان در دهه 80 را 150 متر اعلام کرد و گفت: اين عمق در دهه 90به 250 متر رسيده و در چاه‌هايي که اخيرا در سمنان، شاهرود و يا مناطق غرب گرمسار حفاري کرديم عمق دسترسي به آب از 300 متر هم فراتر رفته است.

طاهري اظهار کرد: در حال حاضر 130 چاه آب شرب در سطح استان وجود دارد که تقريبا 120 حلقه آن در مدار قرار دارد.
وي از کاهش منابع آبي در اين استان خبر داد و افزود: عمده منابع تامين آب در اين استان چاه‌ها هستند و چاه‌ها حدودا 70 درصد منابع آبي مورد نياز شرب استان را تامين مي‌کنند.

مديرعامل آبفاي شهري استان از وجود دو منبع آبي مهم سطحي در بخش شرب اين استان خبر داد و گفت: اين دو منبع شامل سدشاهچراغي در دامغان و رودخانه حبله‌رود در گرمسار است. ضمن اينکه علاوه بر اين بخشي از نياز آبي استان از طريق قنوات و چشمه‌ها تامين مي‌شود.
وي با بيان اينکه آبدهي چشمه روزيه به عنوان يکي از منابع عمده تامين آب سمنان از 450 ليتر برثانيه سال قبل تابستان امسال به 270 ليتربرثانيه و در حال حاضر به 190 ليتر برثانيه رسيده گفت: قنات گل‌رودبار هم از 270 ليتر برثانيه سال قبل در تابستان به 210 ليتر برثانيه و اخيرا به کمتر از 180 ليتر برثانيه رسيده و يا قنات شاهرود از 240 ليتر برثانيه امسال به 120 ليتر برثانيه رسيده است. ضمن اينکه توليدي ما از منابع آب سطحي در سدشهيد شاهچراغي و حبله رود نيز کاهش چشمگير داشته است.
طاهري با اشاره به مصرف سالانه آب شرب در اين استان اضافه کرد: در استان سمنان سالانه 61 ميليون مترمکعب آب از منابع توليد وارد مدار مصرف مي‌شود
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري استان سمنان با اشاره به وضعيت مناسب بارش‌ها در سال جاري گفت: تا روز گذشته ميزان بارندگي‌ها در سال آبي جاري به 55 ميلي‌متر رسيده که در مقايسه با مدت مشابه سال قبل که تنها 15.3 ميلي‌متر رسیده که نشان از افزايش حدودا 260 درصدي بارش‌ها دارد.

وي با اشاره به افزايش 38.3درصدي بارندگي‌ها در درازمدت ادامه داد: با وجود اين افزايش‌ها هنوز در منابع آبي استان اثراث ملموسي احساس نمي‌شود.

خبرنگار-محمد پورتقی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.