کد خبر : 342
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹
-

تقدیر از ۳۲ برگزیده نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در خرم آباد

آیین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان خرم آباد با تقدیر از ۳۲ برگزیده، برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،آیین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان خرم آباد با حضور قاسم ولی زاده، سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی و فرهنگی استانداری؛ ناهید پرویز پور، مدیرکل امور بانوان استانداری؛ زهرا توکلی، مدیرکل

آیین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان خرم آباد با تقدیر از ۳۲ برگزیده، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،آیین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان خرم آباد با حضور قاسم ولی زاده، سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی و فرهنگی استانداری؛ ناهید پرویز پور، مدیرکل امور بانوان استانداری؛ زهرا توکلی، مدیرکل بهزیستی؛ محمدجواد محمدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ حجت الاسلام غلامی، معاون اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان؛ ناصر دولتشاه، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ مریم پورسرتیپ، معاون اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری؛ کامران خدایی، معاون جمعیت هلال احمر لرستان؛ عنایت صادقی، رئیس اداره فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان؛ علی محمد صالحی نسب، رئیس شورای اسلامی شهرستان خرم آباد؛ ولی اله رستمی نژاد، عضو شورای اسلامی شهر خرم آباد؛ محمد باقر بقالی، معاون دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در لرستان؛ فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان و سایر مدعوین در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی استان برگزار و برگزیدگان نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در این شهرستان مورد تقدیر قرار گرفتند.

در این مراسم قاسم ولی زاده، سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان، کتاب و مطالعه را یکی از مهم ترین بخش های زندگی هر فرد به ویژه علما و فرهیختگان دانست و گفت: از دیرباز تاکنون کتابخانه ها همواره از ارکان اساسی یک جامعه بوده و در تاریخ خوانده ایم وقتی حکومتی در جنگ قلمروی را تصرف می کرد، سوزاندن کتب و منابع مکتوب از اولین اقدامات بود، تا اطلاعات و سوابق تاریخی رقیب کاملا از بین برود.

سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان ادامه داد: افراد اهل مطالعه در جامعه به سه بخش تقسیم می شوند؛ دسته اول، افرادی که برای پر کردن اوقات فراغت خود مطالعه می کنند؛ دسته دوم، افراد صاحب نظر در جامعه هستند که با هدفی خاص، از جمله نقد نظریات دیگران به مطالعه می پردازند و دسته سوم، خوانندگان ممتاز هستند که مطالعه را با چند هدف دنبال می کنند.

ولی زاده ادامه داد: بدون شک وقتی برنامه‌های فرهنگی با حوزه دین و مذهب گره می‌خورد، تأثیری بسیار شگرف دارد. مصداق بارز این امر، برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور است. بر اساس آمار اعلام شده، شاهد افزایش مشارکت مردم در هر دوره نسبت به دوره قبل هستیم و جا دارد از تمامی دست اندرکاران برگزاری این جشنواره تقدیر کنم؛ امیدوارم برگزاری این جشنواره هر ساله با شکوه تر از گذشته ادامه داشته باشد.

رشد ۵۰ درصدی شرکت کنندگان لرستانی در نهمین دوره جشنواره رضوی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان نیز در این مراسم به استقبال گسترده مردم استان از نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی به ویژه در بخش آنلاین اشاره کرد و گفت: لرستانی های عزیز از نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی استقبال خوبی داشتند و میزان شرکت کنندگان در هشتمین دوره نسبت به دوره نهم جشنواره در بخش آنلاین از ۸۳۰۵ نفر به ۱۵۵۳۰ نفر؛ در بخش مکتوب از ۷۴۲۸ نفر به ۸۰۷۴ نفر و در مجموع از ۱۵۷۳۳ نفر به ۲۳۶۰۴ نفر رسید. این آمار از رشد پنجاه درصدی میزان مشارکت مردم لرستان در جشنواره کتابخوانی رضوی نسبت به دوره قبل، خبر می دهد.

طهماسبی همچنین میزان مشارکت در بخش پویش کتابخوان مجازی را در استان، به عنوان یکی از بخش های ویژه جشنواره ۱۷۰۸ نفر اعلام کرد.

وی در خاتمه اظهار داشت: ۷۸۱۸ نفر از مردم شهرستان خرم آباد در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، شرکت کردند و از تمامی شرکت کنندگان، کتابداران، اصحاب رسانه و دستگاه های اجرایی استان که در روند برگزاری نهمین دوره جشنواره مشارکت داشتند، قدردانی می کنم.

اجرای سرود دسته جمعی توسط نوجوانان با موضوع حضرت امام رضا (ع)، پخش صلوات خاصه و کلیپ عملکرد کتابداران در این جشنواره از دیگر بخش های این اختتامیه بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.