کد خبر : 436
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۸:۳۱
-

درگذشت ناصر امامی شاعر، شعر و ادب شیرازی

شاعر، نویسنده و روزنامه نگار شیرازی که آفریننده مجموعه شعر «مرواریدهای غلتان» در ۸۱ سالگی و پس عمل جراحی در گذشت. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، ناصر امامی که برای درمان دیسک کمر در بیمارستان بستری بود،در شامگاه شنبه پس از جراحی به هوش نیامده و چشم از جهان فروبست. استاد ناصر امامی، متولد

شاعر، نویسنده و روزنامه نگار شیرازی که آفریننده مجموعه شعر «مرواریدهای غلتان» در ۸۱ سالگی و پس عمل جراحی در گذشت.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، ناصر امامی که برای درمان دیسک کمر در بیمارستان بستری بود،در شامگاه شنبه پس از جراحی به هوش نیامده و چشم از جهان فروبست.

استاد ناصر امامی، متولد ٣١ فروردین ١٣١٧ در شیراز بود؛ وی در خانواده‌ای روحانی به دنیا آمده و دارای شخصیتی لطیف با ذوق ادبی است.

امامی به عنوان شاعر، نویسنده و روزنامه نگار فارسی توانست جایگاه ویژه ای در بین اهالی فرهنگ، ادب و هنر فارس از آن خود کند.

تازه‌ترین اثر این شاعر شعر وادب شیرازی با عنوان مجموعه شعر «باران خاطرات؛ زیر چتر ۷۵ سالگی» در برگیرنده گفتگوهای شاعرانه و مناظره منظوم با ٥٤ شاعر بلندآوازه کشور است که در اصطلاح ادبی «اخوانیات» نامیده می‌شود و از دیگر کتب منتشر شده او می‌توان به صدای پای مهتاب، یک دریا مروارید، به سوی فردایی بهتر، یکسال شور و عشق و دانایی، مرواریدهای غلطان که با خط بریل جهت نابینایان منتشر شد، اشاره کرد.

در سابقه کاری استاد ناصر امامی، دبیر انجمن ادبی صائب، مؤسس کانون ادب و هنر پارس، مدیر روابط عمومی شهرداری شیراز، مشاور امور اجتماعی استانداری، فارس، معاونت فرهنگی بنیاد قلب فارس و عضو هیئت رئیسه کانون دانش فارس قرار دارد.

گفتنی است، خبر تکمیلی در خصوص آئین خاکسپاری و تشییع و مراسم بزرگداشت این شاعر به زودی اعلام می‌شود.

خبرنگار-محمد پورتقی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.