کد خبر : 1133
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
-

کشور ما امروز در مسیر سازندگی و بالندگی است

استاندار سمنان با بیان اینکه آغاز سال تحصیلی شروع یاد گیری و مشق علم آموزی در کشور است افزود: کشور ما امروز در مسیر سازندگی و بالندگی است و نسل اول و دوم انقلاب در طی سالهای پیش خوش درخشیدند و اکنون نوبت شما جوانان و آینده سازان است . به گزارش پایگاه خبری کارنامه

استاندار سمنان با بیان اینکه آغاز سال تحصیلی شروع یاد گیری و مشق علم آموزی در کشور است افزود: کشور ما امروز در مسیر سازندگی و بالندگی است و نسل اول و دوم انقلاب در طی سالهای پیش خوش درخشیدند و اکنون نوبت شما جوانان و آینده سازان است .

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،

علیرضا آشناگر در آئین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان محمد رسول الله (ص) سمنان سال تحصیلی جدید را به ۱۲۳۰۰۰ دانش آموزان استان و ۸۵۰۰ نیروی خالص ، دلسوز و زحمتکش فرهنگی استان تبریک‌ گفت .

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس ابراز داشت : هفته دفاع مقدس ، فرصت مغتنمی برای باز خوانی ایثار و شجاعت جوانانی است که حماسه ای بی نظیر در مقابل دشمنان تا بن دندان مسلح آفریدند و ما آغاز مقاومت ملت ایران را در مقابل تجاوزات دشمن بعثی جشن‌ گرفتیموی افزود : دانش آموزان دیروز در طول سالهای جنگ دفتر و مدرسه را کنار گذاشته و به میدانی قدم گذاشتند که نه تنها خالق یک حماسه شدند بلکه موجب غرور یک‌ملت گردیدند و اگر سالهای سال نیز از رشادت و ایثار رزمندگان اسلام سخن بگوییم کم است.

آشناگر با گرامیداشت یاد و نام تمامی شهدای گرانقدر خاطر نشان‌کرد : امیدواریم دانش آموزان عزیز همواره بهره های فراوان از فرهنگ ایثار و شهادت حاصل نمایند.

وی با بیان اینکه آغاز سال تحصیلی شروع یاد گیری و مشق علم آموزی در کشور است افزود: کشور ما امروز در مسیر سازندگی و بالندگی است و نسل اول و دوم انقلاب در طی سالهای پیش خوش درخشیدند و اکنون نوبت شما جوانان و آینده سازان است .استاندار سمنان با تاکید بر اینکه ما از راه پیشرفت و عزتی که انتخاب کرده ایم ، هیچگاه پشیمان نیستیم یادآور شد: ما علاوه بر پیروزی در جنگ هشت ساله ،افتخارات بزرگی را در عرصه های علمی و فناوری و …. کسب کرده ایم که بر مبنای شعار” ما می توانیم ” بدست آمده است لذا امروز شاهدیم که ملت رشید ایران با تکیه بر توان اندیشمندان و پژوهشگران و دانشمندان جوان خود بر بلندای قله ها ی علم و آگاهی ایستاده است.

آشناگر با اشاره به جلسات شورای آموزش و پرورش متذکر شد : توسعه ، رشد و آبادانی و رفاه متکی به توفیقی است که دانش آموزان هر کشور در کلاس های درس کسب می نمایند فلذا معتقدیم که بجای تبدیل آموزش و پرورش به محل صرفا یادگیری و آموزش تئوری باید به سمت و سویی حرکت نماییم که مبانی علم آموزی را در آموزش و پرورش تقویت نماییم.

وی گفت : سکان مدیریت جامعه در آینده در دستان شما دانش آموزان است و معتقدم که تفکر دانش آموزان نو و تازه است و این تفکر می توانند به مدیریت استان کمک نماید.

استاندار سمنان با بیان اینکه محیط آموزش و پرورش باید محیط علم آموزی بوده و از تبدیل آن به محل مجادلات بی حاصل جلوگیری شود اظهار داشت : تفاوتها همیشه هست ، باید یاد بگیریم که بجای پرخاشگری و القای تفکر شخصی با هم گفتگو نموده و بر پایه خرد جمعی راه مناسب و احسن را پیدا نماییم .

وی تاکید کرد : مباحث مطرح شده در آموزش و پرورش باید بر مبنای علم و دانش و مباحث آموزشی باشد و لاغیر ولذا دینداری و مدارا باید در آموزش و پرورش تقویت شده و گسترش یابد.

استاندار سمنان با اشاره به ویژگی های مدارس ابتدایی گفت : مدارس ابتدایی باید مدارسی باشد که دانش آموز بهنگام حضور در آن احساس شادی و تحرک و نشاط نماید و آموزش و پروش در تحقق این امر در مدارس ابتدایی تلاش نماید.

وی همچنین در پایان سخنان خود سه سئوال برای دانش آموزان و فرهنگیان استان مطرح نمود و از آنان خواست تا ضمن اشاره به مشکلات نظام آموزشی در سال گذشته تحصیلی به این سئوال پاسخ دهند که از حضور در چگونه مدرسه ای لذت می برند و اگر استاندار سمنان بودند سه اولویت مهم انان در مدیریت استان چه بود.‌

خبرنگار -ابراهیم پورتقی 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.