کد خبر : 10992
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
-

رشد ۲۸ درصدی صادرات در استان سمنان

رئیس سازمان صنعت،  معدن و تجارت استان سمنان از رشد ۲۸ درصدی صادرات در استان طی ده ماهه سال جاری خبر داد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، علی تشنه دل در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان که در استانداری برگزار شد با اعلام این خبر گفت: صادرات استان سمنان در ده ماهه سالجاری از

رئیس سازمان صنعت،  معدن و تجارت استان سمنان از رشد ۲۸ درصدی صادرات در استان طی ده ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، علی تشنه دل در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان که در استانداری برگزار شد با اعلام این خبر گفت: صادرات استان سمنان در ده ماهه سالجاری از نظر ارزش ۲۸ درصد رشد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته داشته است.

وی با بیان اینکه ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی در استان طی این مدت ۳۶ درصد افزایش داشته است تصریح کرد: در ده ماهه سال ۹۹ ، ۲۰۸ تن کالا به ارزش دلاری بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار از استان سمنان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت،  معدن و تجارت استان سمنان افزود: کاهش وزن صادرات توام با افزایش ارزش دلاری آن مصداق بارزی از توسعه صادرات ، افزایش ارزآوری و صادرات با ارزش افزوده بالاتر در استان است.

علی تشنه دل اظهار داشت: در ده ماهه سال جاری ۱۳ تن کالا به ارزش ۵۵ میلیون دلار به استان سمنان وارد شده است که با نگاهی به آمار واردات در استان سمنان ، غالب کالاهای وارداتی استان شامل ماشین آلات و مواد اولیه می باشد.

 وی با بیان این مطلب که تراز تجاری استان مثبت می باشد اذعان داشت: تراز تجاری استان سمنان در سال گذشته ۱۷۸ میلیون دلار مثبت بوده است که این رقم در سال جاری ۱۹۵ میلیون دلار مثبت است و صادرات استان در سال جاری حدود ۴.۵ برابر واردات می باشد که این نشان دهنده نتیجه بخش بودن همت صنعتگران و تولید کنندگان استان بر توسعه صنعتی و تجارت خارجی است.‌

در این مراسم که با حضور آشناگر استاندار سمنان،  علیخانی معاون امور استانها و تشکل های اتاق بازرگانی ایران،  جمعه ای رئیس اتاق بازرگانی استان و تعدادی از مدیران استانی برگزار شد از ۱۵ صادر کننده نمونه استان تجلیل شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.