کد خبر : 1152
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
-

کلینیک سیار دندان‌پزشکی در محله اسلامی مسجد پیامبر اعظم(ص) مسکن مهر مستقر شد

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،به مناسبت هفته دفاع مقدس و با عنایت به همگانی بودن خدمات بهداشتی درمانی، کلینیک سیار دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به همراه دندان‌پزشک، پرستاران دندان‌پزشکی و کارشناسان واحد بیماری های مرکز بهداشت سمنان در اقدامی خدمات بهداشت دهان و دندان راجهت اهالی مسکن مهر محله اسلامی مسجد پیامبراعظم (ص)

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،به مناسبت هفته دفاع مقدس و با عنایت به همگانی بودن خدمات بهداشتی درمانی، کلینیک سیار دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به همراه دندان‌پزشک، پرستاران دندان‌پزشکی و کارشناسان واحد بیماری های مرکز بهداشت سمنان در اقدامی خدمات بهداشت دهان و دندان راجهت اهالی مسکن مهر محله اسلامی مسجد پیامبراعظم (ص) ارائه دادند.

دکتر جدید ی مجری این طرح ضمن مهم دانستن بهداشت دهان و دندان، خدماتی شامل پالپوتومی، ترمیم، جرم گیری و کشیدن دندان برای تمامی افراد به ویژه مادران باردار و شیرده و کودکان زیر 14 سال که گروه هدف این مرکز انجام داد.

صائمی از واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها نیز عناوین آموزشی شامل بیماری های شایع در فصل پاییز، اهمیت تحرک بدنی، کاهش مصرف نمک، چربی و روغن، پیشگیری از سرطان های شایع در مردان و زنان، مراجعه و پیگیری مراقبت ها در نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی منطقه، رعایت بهداشت فردی و اهمیت شست‌وشوی دست ها در پیشگیری از بیماری ها را آموزش داد.

وی گفت: خطرسنجی یکی از راهکارهای مناسب در تخمین میزان احتمال بروز سکته های قلبی و مغزی طی 10 سال آینده بوده و به شما کمک می کند تا با شناخت عوامل خطر، ابتلای به بیماری های قلبی آن ها را کاهش دهید.

وی عوامل خطر زمینه ساز بیماری فشارخون بالا را که شامل سابقه خانوادگی، سن و جنسیت، مصرف زیاد نمک، میزان چربی خون، مصرف الکل و دخانیات، کم تحرکی و چاقی می باشد را مهم برشمرد.

همچنین مطالبی پیرامون پیشگیری از صدمات و حوادث مانند مواظبت والدین از کودکان در هنگام بازی و خطرات ناشی از سوانح و حوادث برای والدین ساکن در منطقه بیان شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.