کد خبر : 1204
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹
-

جشنواره ایل سنگسری فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های استان

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره ملی ایل سنگسری و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: در جشنواره ملی ایل سنگسری باید ظرفیت های استان سمنان معرفی شود. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،حبیب ا… خجسته پور در جلسه هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در برگزاری جشنواره ملی ایل سنگسری، افزود: علاوه بر اینکه محوریت این جشنواره

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره ملی ایل سنگسری و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: در جشنواره ملی ایل سنگسری باید ظرفیت های استان سمنان معرفی شود.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،حبیب ا… خجسته پور در جلسه هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در برگزاری جشنواره ملی ایل سنگسری، افزود: علاوه بر اینکه محوریت این جشنواره معرفی ظرفیت‌های ایل سنگسری است، باید در این جشنواره تمام ظرفیت‌های استان نیز معرفی شود.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره ملی ایل سنگسری با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی و اعضای شورای سیاستگذاری باید به طرز کاربردی وارد کار شوند، گفت: باید از ظرفیت دستگاه های اجرایی برای اسکان مهمانان جشنواره استفاده شود.

وی افزود: جشنواره ایل سنگسری ملی است و نگاه مدیران استانی، به این جشنواره  باید در سطح ملی باشد.

خجسته پور با تاکید بر تامین امنیت جشنواره، حضور اورژانس، آتش‌نشانی و هلال احمر در این جشنواره، افزود: نیروهای خدماتی شهرداری‌های سمنان، درجزین، مهدیشهر و شهمیرزاد نیز باید در اختیار جشنواره قرار گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه این جشنواره یکی از هفت رویداد مهم کشوری است، گفت: نگاه ما به جشنواره استانی است.

«مهدی جمال» افزود: تا کنون ١٢ جلسه استانی و ٢٠ جلسه محلی در مهدیشهردر خصوص هماهنگی برگزاری هر چه بهتر این جشنواره برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه گردشگری می‌تواند نجات بخش اقتصاد کشور باشد، گفت: جشنواره ایل سنگسری می‌تواند نقش موثری در رونق اقتصادی استان داشته باشد.

دبیر جشنواره ملی ایل سنگسری نیز با اشاره به برنامه‌ریزی های انجام شده برای برگزاری این جشنواره گفت: پیش بینی می شود بالغ بر١٠٠ هزار نفر از این جشنواره بازدید کنند.

«منصور بیرقی» برپایی نمایشگاه‌های تخصصی به خصوص در زمینه فرش، اجرای مراسم شاد و متنوع، آئین‌های سنتی، موسیقی، نشست صمیمی مردم و مسئولان، حضور پررنگ ایلات و عشایر و … را از برنامه‌های این جشنواره اعلام کرد.

وی افزود: رژه گروههای عشایری، نمایش ماشین‌های آفرود، رونمایی از نمایشگاه صنایع‌دستی، پرواز  پاراگلایدر، مسابقات اسب دوانی، نشست تخصصی در مورد دست بافته‌ها، جنگ شبانه ،جشنواره غذا و … از دیگر برنامه‌های این جشنواره است. 

جشنواره ملی ایل سنگسری از 22 تا 24 آبان ماه در شهرستان مهدیشهر برگزار می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.