کد خبر : 5066
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
-

آماده‌باش اصفهان برای مقابله با سیل احتمالی

مدیریت بحران استان اصفهان با توجه به پیش بینی بارش های رگباری بهاری و احتمال وقوع تگرگ و صاعقه در مناطق مستعد اعلام آماده باش کرد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه تدابیر لازم برای مقابله با سیل و حوادث احتمالی در استان اندیشیده شده است

مدیریت بحران استان اصفهان با توجه به پیش بینی بارش های رگباری بهاری و احتمال وقوع تگرگ و صاعقه در مناطق مستعد اعلام آماده باش کرد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه تدابیر لازم برای مقابله با سیل و حوادث احتمالی در استان اندیشیده شده است اظهارداشت: مدیریت بحران استان با توجه به پیش بینی بارش‌های رگباری بهاری و گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال وقوع تگرگ و صاعقه در مناطق مستعد در آماده باش قرار دارد.

وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی سامانه بارش زایی در این مدت در استان فعال خواهد شد که بتدریج بارش‌های رگباری بهاری گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد و احتمال بارش تگرگ را در مناطق مستعد به دنبال خواهد داشت.

به گفته وی فعالیت این سامانه از اواسط امروز مناطق شمال و شرق استان را در بر می‌گیرد و تا روز چهارشنبه استان را فرا می‌گیرد و روز‌های پنجشنبه و جمعه در منطقه فعال خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: این سامانه در مناطق مرتفع بارش باران و برف و کاهش محسوس دما را به دنبال خواهد داشت و لغزندگی جاده‌ها و آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد شهری و جاده‌ای و احتمال وقوع تگرگ و صاعقه در مناطق غربی استان پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: جلسه مدیریت بحران استان به صورت ویدئو کنفرانس با شهرستان‌ها برگزار و تکالیفی برای مدیریت بحران همه فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی مشخص شد.

شیشه فروش اضافه کرد: مراقبت لازم در زمینه کنترل و استحکام سیل بند‌های اطراف جاده‌ها به اداره راه محول و شرکت شهرک‌های صنعتی استان موظف شد بررسی لازم در مورد استحکام سیل بند‌های حدود ۷۰ شهرک صنعتی استان را انجام دهد.
وی بیان کرد: ستاد سیل شهرداری‌ها هم فعال و مقرر شد تیم‌های گشت و بازرسی با همکاری آب منطقه‌ای تشکیل دهند و برای بازگشایی مسیر رودخانه‌های داخل شهر‌ها و جلوگیری از مسدود شدن مادی‌های شهر اصفهان و کنترل سیل بند‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان برداشت مصالح از رودخانه‌های استان را ممنوع اعلام کرد و گفت: همچنین کنترل و ساماندهی و بازگشایی مسیر رودخانه‌ها در بیرون شهر‌ها با همکاری بنیاد مسکن، دهیاری‌ها و آب منطقه‌ای انجام شود.
وی اظهارداشت: هشدار‌های لازم به جهاد کشاورزی برای جلوگیری از سرمازدگی و مخاطرات جوی در اراضی کشاورزی و اهمیت بیمه کردن محصولات کشاورزی داده شد.

شیشه فروش بیان کرد: هواشناسی استان هم موظف شد که اطلاعات لازم را در مورد پیشگیری و کنترل حوادث و وضعیت مخاطرات جوی را تا روز جمعه به صورت آنلاین و نقطه‌ای، پیامک و اطلاع رسانی کند.
وی اضافه کرد: با توجه به درس آموزی سیل‌های فروردین سال گذشته، ضرورت رعایت اصول ایمنی استقرار در اطراف رودخانه‌ها به ساکنان و مجاوران رودخانه‌های فصلی بویژه در مناطق غربی استان گوشزد شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.